مستند «تولد یک تراژدی» رونمایی شد؛

زارعی: سکوت دنیای اسلام در برابر مظلومیت کشمیر/ صهیونیست‌ها در کشتار مردم سهم دارند

دیپلمات سابق ایران در هند در مراسم رونمایی از مستند «تولد یک تراژدی» به سکوت دنیای اسلام در برابر مظلومیت کشمیر اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌‌ها در کشتار مردم کشمیر سهم دارند چراکه آن‌ها به‌دنبال برهم زدن بافت جمعیت مسلمانان در منطقه هستند.
کد خبر: ۴۰۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ - 24June 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از مستند «تولد یک تراژدی» به کارگردانی حجت‌الله عدالت‌پناه اثر مرکز مستند روایت فتح با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولین فرهنگی در حوزه هنری برگزار شد.

زارعی: صهیونیست‌‌ها در کشتار مردم کشمیر سهم دارند

ابوالفضل زارعی دیپلمات سابق ایران در هند با اشاره به اهمیت منطقه کشمیر اظهار داشت: تنها راه ارتباطی با چین و پاکستان از منطقه مورد نظر در کشمیر میسر است و مخصوصا با سیاست جدید چین، اهمیت این منطقه دو چندان می‌شود. این منطقه یک مانع اصلی از نگاه نظامی برای جلوگیری تعرض چین به هند محسوب می‌شود که تاج هند نام گرفته است و سه رودخانه مهم منطقه از آن سرچشمه می‌گیرد و از این جهت نیز موجب رونق مردم این منطقه شده است.

زارعی: سکوت دنیای اسلام در برابر مظلومیت کشمیر/ صهیونیست‌‌ها در کشتار مردم کشمیر سهم دارند

وی افزود: هندی‌ها هفت نیروگاه برق به واسطه جریان آب منطقه کشمیر ایجاد کرده‌اند و لذا همه این ظرفیت‌ها موجب طمع سلاطین گذشته براین منطقه بوده است و لذا برای اولین بار فردی به نام شاه‌میرزا برای اولین بار بر این منطقه مسلط شد و حکومت اسلامی را بنا کردند.

دیپلمات سابق ایران در هند عنوان کرد: تمام مصیبت‌های منطقه‌ی کشمیر به دلیل مصادف بودن تصرف انگلیسی‌ها در منطقه است. در نهایت انگلیسی‌ها این منطقه را به مبلغ هفت و نیم میلیون روپیه فروختند تا مسلمان این منطقه تحت مدیریت یک‌سری هندو قرار گیرند.

زارعی از تقسیم هند و پاکستان به‌عنوان یکی از اتفاقات غمناک تاریخی یاد کرد و ادامه داد: تقسیم هند و پاکستان ماجرای غمناکی است چراکه کشته‌های زیادی از مسلمانان گرفت. اگر عدالت منصفانه‌ای در تقسیم‌بندی کشمیر میان هند و پاکستان شکل می‌گرفت، امروز می‌توانستیم شاهد جمعیت زیاد مسلمانان دراین منطقه باشیم.

زارعی: سکوت دنیای اسلام در برابر مظلومیت کشمیر/ صهیونیست‌‌ها در کشتار مردم کشمیر سهم دارند

وی به استقامت ۶۰ ساله مردم منطقه کشمیر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مقاومت ۶۰ سال گذشته منطقه کشمیر اتفاق دردآوری بوده است چراکه صرف‌نظر از گلزار شهدا، درب هر خانه پیگیر شهیدی دفن است. از این تاسف‌بارتر سکوت دنیای اسلام است. قضایایی یک‌ساله اخیر کشمیر را باید فراتر از کشمیر بدانیم چراکه این طرح‌ها با هدایت و مشورت صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

دیپلمات سابق ایران در هند به ارتباط و پیوستگی‌های فرهنگی ایران و کشمیر اشاره کرد و گفت: هیچ نقطه‌ای را پیدا نمی‌کنید که به اندازه ایران و کشمیر اشتراکات فرهنگی داشته باشند. این اشتراکات نیز بخاطر فعالیت‌های فرهنگی یک ایرانی فرهنگی بوده که مردم کشمیر فرهنگ خودشان را مدیون او می‌دانند.

زارعی: سکوت دنیای اسلام در برابر مظلومیت کشمیر/ صهیونیست‌‌ها در کشتار مردم کشمیر سهم دارند

زارعی تاکید کرد: دشمن به‌دنبال برهم زدن بافت جمعیت مسلمانان در منطقه هستند؛ مردم کشمیر در فشار ۶۰ سال گذشته مقاومت کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم صدای آن‌ها را به گوش جهان برسانیم.

در ادامه این برنامه حجت‌الله عدالت‌پناه توضیحاتی از روند تولید این اثر مستند و اهمیت آن پرداخت و در ادامه از پوستر مستند «تولد یک تراژدی» رونمایی شد و این تولید مرکز مستند روایت فتح نمایش داده شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار