مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

ما در تنور خودباوری دفاع مقدس پخته شدیم

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: ما در تنور خودباوری دفاع مقدس با راهنمایی‌های حضرت امام خمینی پخته شدیم و راه نجات خودمان را پیدا کردیم و باید این راه را برای حال و آینده ماندگار کنیم.
کد خبر: ۴۰۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ - 24June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان امروز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان پلدختر که با حضور امام جمعه پلدختر، فرماندار پلدختر و اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری پلدختر برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی برای تامین یکی از ارزش‌های اساسی نظام اسلامی بنا نهاده شده است.

وی افزود: رسیدگی منصفانه و رعایت حقوق شهروندی، شفافیت، رفع تبعیض‌ها در قضاوت، ایجاد احساس امنیت و آسوده خاطر شدن مردم، امید مظلومان به احقاق حق و ابطال باطل، منجر به جلب اعتماد مردم به نظام و سرمایه اجتماعی آن است و بدین ترتیب در اولویت دادن به اهمیت این ارزش اساسی همان بس که اساس تنظیم روابط انسان‌ها و عامل امنیت قضایی با حفظ جان و مال و ناموس مردم است، امنیت یک نظام اساسی در گرو سلامت دستگاه قضایی است از این رو پیامد اصلی این ارزش حیاتی ایجاد امید در مظلومان و ترس هنجارشکنان از حقیقت این دستگاه است که به برکت خون مطهر شهدا حاصل شده است.

ناصرپور گفت: ۳۱ خرداد سالروز عروج ملکوتی یک نخبه علمی و نظامی به نام شهید چمران است وی الگوی حضور همه نخبگان و اسطوره‌های علمی کشور شد، تا با ایفای نقش جهادی و تقدیم جان شیرین خود، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

مدیر کل حفظ دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: نخبگان این کشور که شاخص ترین آنها شهید حسن باقری، شهید ستاری، شهید یاری، شهید باکری، شهید طهرانی‌مقدم، مصطفی احمدی‌روشن است که در درون فرهنگ دفاع مقدس مشق عشق کردند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوهای واقعی انفاق نخبگی در راه خدا همانا شهدای نخبه هستند.

وی تصریح کرد: یادی کنیم از شهدای نخبه شهرستان پلدختر، شهید درویشعلی شکارچی، شهید رضا هاشمی، شهید جمشید سلیمانی، حمید سلیمانی، شهید باشی مومنی و  پسر شهیدش و  از ارواح طیبه و گرانقدر ۱۲ شهید پلدختری و به ویژه آن 26 آلاله سرخی که در یکم بهمن سال 65 آسمان پلدختر را ملکوتی کردند.

ناصر‌پور بیان داشت: پلدختر دروازه تاریخ و نقطه اتصال گذرگاهی و استراتژیک مناطق جنگی که نقش کلیدی و ارزنده در آن دوران هشت ساله داشتند و ما وظیفه داریم با همه ابزارهای هنری و علمی، آن همه تلاش را به عنوان الگوی سبک زندگی موفق برای نسل‌های بعدی انقلاب ماندگاری ببخشیم.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: اگر آن همه زیبایی که در دوران دفاع مقدس خلق شد و آن همه تجربه مستند‌سازی نشود، جوان امروزی ما هیچ تصور درستی از پدران و گذشتگان خود ندارند و لذا دچار گسست هویتی می‌شود و صید تبلیغات مسموم و دشمنان این سرزمین می‌شوند.

وی گفت: باید گفته شود که بدانند لرستان دومین استان خسارت‌دیده جنگ است، ما با تقدیم ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و ۲۵ هزار مورد تخریب خانه و کاشانه و با سهم بالایی از تاثیرگذاری در پیروزی های رزمندگان در مناطق جنگی با شهدای نخبه، دلاور و شجاعی که داشتیم، امروز با این همه نعمت خدادادی و منابع طبیعی در جایگاه اصلی خودمان نیستیم و رتبه اول فلاکت را در کشور احراز کرده‌ایم.

ناصرپور ادامه داد: درونی سازی و جامعه پذیری ارزش­‌های دفاع مقدس که جزو وظایف اصلی آموزش و پرورش است که به­ ویژه در دوران پیش دبستانی و دبستانی، منجر به تربیت جوانان مولد قدرت و جمعیتی موثر برای توسعه کشور با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس خواهد شد.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان بیان داشت: ما در تنور خودباوری دفاع مقدس با راهنمایی‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) پخته شدیم و راه نجات خودمان را پیدا کردیم و باید این راه را برای حال و آینده ماندگار کنیم.

وی پس از تشریح چگونگی تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در سال جاری و همچنین تاکید بر تهیه دانشنامه دفاع مقدس شهرستان پلدختر (تبیین نقش پلدختر در هشت سال دفاع مقدس) عنوان کرد: تشکر ویژه دارم از سپاهیان دلسوز انقلاب اسلامی که  الحق اگر سپاه نبود انقلاب هم نبود و این جمله تاریخی امام (ره) فراموش نشدنی است.

ناصرپور متذکر شد: سپاه حضرت سیدالشهدا تهران در این شهرستان تلاش‌های قابل تقدیری در مقابله با سیل داشتند، اما نکته‌ای که در این جلسه باید به آن اشاره کرد، این است که محرومیت مردم شریف پلدختر را از بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام که پاتوق ارزشمندی برای رزمندگان و عاشقان راه حقیقت است، را دیدند و لمس کردند، امروز ما میزبان مسئولان این لشکر هستیم تا آرزوی دیرینه مردم را برآورده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار