رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح:

لیگ بوکس نظامیان برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود

امیر صارمی گفت: برای اولین بار برنامه لیگ بوکس نظامیان در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است و با پتانسیلی که در بین کارکنان نیرو‌های مسلح وجود دارد در قالب دو تیم در لیگ شرکت می‌کنیم.
کد خبر: ۴۰۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ - 24June 2020

لیگ بوکس نظامیان برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «محمد داوود صارمی» رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش انجام شده قصد داریم با تمام قدرت در مسابقات نظامیان جهان (سیزم) شرکت کنیم.

وی افزود: در مسابقات انتخابی المپیک جهان، بعد از چندین سال که جمهوری اسلامی ایران سهمیه نداشت، امسال دو سهمیه المپیکی داشتیم که از ورزشکاران بوکس ارتش بودند و می‌خواهیم با این ظرفیت خوبی که در بوکس نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، وزارت دفاع، ناجا و بسیج) وجود دارد، پرچم پرافتخار کشورمان را در میادین بزرگ جهانی به اهتزاز درآوریم.

رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح ادامه داد: شروع ورزش بوکس ایران در ارتش بوده است و در اکثر کشورهای مطرح، بهترین ورزشکاران این رشته در نیروهای نظامی آن حضور فعالی دارند. بوکس ورزشی کاربردی است که با روحیه سلحشوری و نظامی همخوانی دارد.

امیر صارمی با اشاره به حمایت صورت گرفته از این هیات ورزشی درستاد کل نیروهای مسلح، گفت: حمایت هیات رئیسه ستاد کل، ستاد فرماندهی کل ارتش و سازمان تربیت بدنی آجا و تعامل خوب با فدراسیون بوکس، موجب هموار شدن فضای رشد این رشته شده است.

وی اضافه کرد: اکنون تمام صاحب‌نظران حوزه بوکس، حساب ویژه ای روی بوکس نظامیان باز کرده‌اند چرا که به جرأت می توانیم بگوییم 65 درصد توان اصلی تیم ملی بوکس مربوط به نیروهای مسلح است.

رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال گذشته با آمادگی‌ای که ورزشکاران داشتند، مسابقات قهرمانی ارتش خیلی خوب برگزار شد، گفت: امسال در دستور کار داریم که مسابقات قهرمانی سازمان‌های (ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و بسیج ) برگزار شود و در کل مسابقات قهرمانی نیروهای مسلح به مرحله اجرا درآید.

امیر صارمی با بیان اینکه در صدد توسعه این ورزش در دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌آموزی نظامیان هستیم، افزود: الحمدلله الان رینگ بوکس در دانشگاه‌های امام علی (ع)، شهید ستاری، حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) نیروی پدافند هوایی و امام خمینی (ره) نیروی دریایی ارتش فراهم است و همچنین توجه به مراکز آموزشی و پرورش بوکسورهای پایور بخاطر آمادگی جسمانی و فیزیک بدنی این جوانان و به منظور اثربخشی بیشتر در سال‌های آینده برای حضور تیم بوکس نیروهای مسلح، در دستور کار هیأت بوکس قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرحی را در نظر گرفتیم که قهرمانان بوکس در حین خدمت سربازی از عرصه قهرمانی دور و دچار افت نشوند و در واقع توان بوکس کشور با افت مواجه نشود. به همین منظور در مسابقات قهرمانی بوکس جوانان و امیدهای کشور شخصاً حضور داشتم و اطلاعات لازم را از نفرات اول تا دوم دریافت کردم که در صورت اعزام به سربازی، جذب تیم بوکس نیروهای مسلح شوند. هم‌اکنون نیز تعامل خوبی با ورزشکاران خودمان داریم و از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح به برنامه‌های این هیات برای ترویج بوکس در میان خانواده‌ها و کارکنان نیروهای مسلح اشاره و عنوان کرد: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین هیأت بوکس و فدراسیون بوکس و برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری بوکس برای کارکنان پایور هستیم و اکنون پتانسیل خوبی در نیروهای مسلح وجود دارد که می‌تواند موجب رشد جامعه بوکس شود.

امیر صارمی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام میادین ورشی گفت: یکی از نکات بسیار خوب که باعث شد در ارتش و دیگر نیروهای مسلح کمترین مبتلایان به بیماری کرونا را داشته باشیم، آمادگی جسمانی کارکنان بود؛ هم‌اکنون بوکسورها در استان‌هایی که وضعیت قرمز یا زرد دارند در خانه هایشان تمرین و آمادگی جسمانی شان را تقویت می کنند و هیچ‌گونه تمرینی به صورت تجمعی صورت نمی‌گیرد و از طریق فضای مجازی با آن‌ها در ارتباط هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها