با ارسال نامه‌ای به سران اروپا مطرح شد؛

درخواست قانون‌گذاران اروپائی برای لغو اشغال کرانه‌ باختری

هزار و ۸۰ قانون‌گذار از ۲۵ کشور اروپایی خواستار لغو اشغال کرانه باختری شدند.
کد خبر: ۴۰۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ - 24June 2020

درخواست قانون‌گذاران اروپائی برای لغو اشغال کرانه‌ باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از هزار قانون‌گذار اروپائی از سران اتحادیه اروپا خواستند تا در خصوص ممانعت از الحاق کرنه باختری به سرزمین های اشغالی مداخله کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، هزار و ۸۰ قانون‌گذاران مذکور از ۲۵ کشور مختلف اروپائی امروز چهارشنبه با انتشار نامه‌ای سرگشاده در جراید و ارسال آن به وزرای امور خارجه کشورهای متبوع خود در خصوص تأثیر این اقدام بر روابط بین‌الملل ابراز نگرانی کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: چنین اقدامی برای چشم‌انداز صلح (سازش) میان اسرائیل و فلسطین مهلک به شمار می آید. طرح ترامپ به نحو تأسف برانگیزی با اصول و مؤلفه‌ های مورد توافق در سطح بین‌المللی در تناقض است.

نامه مذکور در ادامه می افزاید: اروپا باید برای کنار هم قرار دادن بازیگران بین‌المللی جهت جلوگیری از الحاق (کرانه باختری) نقش رهبر را ایفا کند.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس چندی پیش در ادامه تلاش برای ترمیم وجهه مخدوش در میان شهرک‌نشینان صهیونیست به ویژه در پرونده‌های فساد مالی‌اش در سخنانی موعد اشغال کرانه باختری را رسانه‌ای کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص ادعا کرد که اول جولای سال جاری میلادی (۱۱ تیرماه) الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به انجام خواهد رسید.

ادعای وی در راستای طرح موسوم به «معامله قرن» مطرح شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار