«مرد عمل!» مصطفی رحماندوست منتشر شد

مصطفی رحماندوست نویسنده مطرح کودک و نوجوان «مرد عمل!» را از سوی انتشارات نیستان روانه بازار نشر کرد.
کد خبر: ۴۰۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ - 27June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شگفت‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی. اثری بی‌ادعا که در ابتدای کتاب، «فقط به نوجوانان اهل مطالعه» تقدیم شده اما نه فقط آنها، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب، تفکربرانگیز و قابل تامل است. نویسنده و شاعر نام‌آشنای کودکان و نوجوانان، «مصطفی رحماندوست» این‌بار در عرصه‌ی ترجمه، تحفه‌ای ویژه و منحصربه‌فرد را به مخاطبان خود معرفی و اهدا کرده است.

«مرد عمل!» کتابی است که با صفحاتی محدود، جملاتی اندک و قطعی کوچک و دوست‌داشتنی، خواننده را با پرسش‌هایی عمیق از جنس فلسفه و معنای زندگی روبه‌رو می‌کند و به چالشی شورانگیز فرا‌می‌خواند و نوجوان طرف صحبت خود را به افق‌هایی بسیار دورتر و زیباتر از انچه کتاب‌های رایج و پرفروش این گروه سنی نشان می‌دهند، رهنمون می‌شود. درست است که این اثر هم در تعریف آثار واقعگرا نمی‌گنجد ولی جنس تخیل در آن کاملاً متفاوت است.

«مرد عمل» از حوادث عجیب، موجودات خیالی یا تصمیم‌های قهرمانی سخن نمی‌گوید. داستان کتاب، تمثیلی از انتخاب‌ها و زندگی بسیاری از افراد است که خود را مرد عمل می‌پندارند اما حتی برای کار ساده‌ای مثل باز کردن در و روبه‌رو شدن با موهبت‌ها و موقعیت‌های جدید زندگی که هر لحظه به همه پیشکش می‌‌شود، عاجزند.

پایان باز، غیرمشخص و در عین‌حال ترسناک «مرد عمل»، به خواننده شوک وارد می‌کند و بدون هیچ کلمه یا تصویری او را با پرسش‌هایی اساسی درباره‌ی هستی خود، رو در رو می‌سازد. این‌که مبادا ما هم، یک «مرد عمل» مخفی در درون خود داشته باشیم؟

«مرد عمل» با قطع خشتی بر مقوای نخودی به‌صورت تک‌رنگ از سوی انتشارات نیستان منتشر شده و هدیه‌‌ای است به آنان که دوست دارند زندگی را از زاویه‌های جدید و شگفت کشف کنند و با پاسخگویی به چرایی‌هایی که برای اکثر افراد، هرگز مطرح نمی‌شود، تمام و کمال از فرصت خود برای زیستن، بهر‌مند شوند. اگر چنین فردی هستید یا دوست دارید نوجوانان دور و برتان را، در ابتدای مسیر عمر به طرح پرسش و اندیشیدن تشویق کنید، «مرد عمل» می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار