یادداشت/

«حقوق بشر»؛ ابزار آمریکا برای نابود کردن بشر

امروزه کلیدواژه حقوق بشر به ابزاری برای آمریکا در راستای رسیدن به اهداف شومش تبدیل شده است و این کشور که از آن به‌عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان یاد می‌شود، به بهانه حمایت از مردم، در امور داخلی کشور‌ها دخالت می‌کند.
کد خبر: ۴۰۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۴ - 02July 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ احسان یعقوبی؛ ۲۱ دی سال ۱۳۹۴ بود که یکی از نتایج جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نام‌گذاری ۱۲ تیر به نام «حقوق بشر آمریکایی» بود. از آن سال به بعد با فرا رسیدن ۱۲ تیر، برای ایرانیان یادآوری می‌شود که کشور آمریکا از کلیدواژه حقوق بشر برای رسیدن به اهداف شومش که در راستای گسترش سلطه خود بر جهان است، استفاده می‌کند.

امروزه واژه حقوق بشر به ابزاری برای فشار به سایر کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های مسلمان جهان برای تحت فشار قرار دادن آن‌ها تبدیل شده است. این درحالی است که خود کشور‌های سلطه‌گر جهان به سرکردگی آمریکا مدعی درجه یک حمایت از حقوق بشر هستند، اما در عمل دقیقاً خلاف اظهارنظرهایشان عمل می‌کنند و اثبات این مدعا نیز اقدامات این کشور‌ها چه در کشور خودشان و در نحوه برخورد با انسان‌ها و چه در سایر کشور‌ها و دخالت در امور داخلی آن‌ها مشاهده شده است. با همه این صحبت‌ها، واژه حقوق بشر به‌رغم تمام نارسایی‌ها و اختلاف‌نظر‌هایی که بین کشور‌های مختلف وجود دارد، امروزه ضامن حیات سیاسی و حتی اقتصادی کشور‌ها شده است و به نوعی به مهمترین گفتمان سیاسی دولت‌ها و جوامع بشری تبدیل شده است.

آمریکایی‌ها امروز در صدر کشور‌هایی قرار دارند که از واژه حقوق بشر برای سلطه‌گری بیشتر خود بر انسان‌ها استفاده می‌کنند به‌طوری که سران این رژیم تروریست، حتی به هموطنان خودشان نیز رحم نمی‌کنند. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که آمریکا هر کشوری را که براساس سیاست‌های خودش پیش نیاید، تحت شدیدترین فشار‌ها قرار می‌دهد و با اعمال تحریم‌های مختلف علیه آنها، زمینه‌های فشار بر مردم را فراهم می‌کند و این موضوع دقیقاً همان نقض حقوق بشر است که از سوی مدعی‌ترین کشور حامی حقوق بشر صورت می‌گیرد.

همان‌طور که گفته شد، آمریکایی‌ها حتی به هموطنان خود نیز رحم نمی‌کنند و جدیدترین مورد آن را نیز می‌توان در کشتن یکی از شهروندان آمریکایی به دست پلیس این کشور مشاهده کرد که خشم مردمشان را برانگیخت. «جورج فلوید» همان شهروند سیاه‌پوستی است که تنها به‌دلیل سیاه پوست بودن مورد غضب پلیس آمریکا قرار گرفت، لذا از کشوری که حتی به حقوق شهروندان خودش نیز توجهی ندارد و احترامی برایشان قائل نیست، چطور می‌توان انتظار داشت که به فکر حقوق انسان‌ها در سایر کشور‌ها باشد؛ بنابراین به مثال‌ها و نمونه‌های بسیاری مانند کشتن «جورج فلوید» می‌توان اشاره کرد که آمریکا به طرز وحشیانه‌ای حقوق انسان‌ها را نقض کرده است.

از طرفی برخی قوانین حاکم در کشور آمریکا به‌گونه‌ای تنظیم شده است که به‌طور واضح حقوق برخی شهروندان مانند زنان و سیاه‌پوستان ضایع می‌شود و، چون این موضوع به قانون تبدیل شده است، لذا با معترضان نیز به‌شدت برخورد می‌شود. یکی از این قوانین حمل سلاح گرم است و گزارش‌ها حاکی از این است که ۸۲ درصد کشتار‌ها در آمریکا با سلاح گرم صورت می‌گیرد و از طرفی اولین دلیل مرگ کودکان و نوجوانان سیاه پوست در این کشور نیز سلاح گرم است. همچنین خشونت پلیس آمریکا نسبت به شهروندان آمریکایی به خصوص در سال‌های اخیر به نحوی بوده است که حتی صدای شهروندان سایر کشور‌ها را نیز درآورده است، به‌طوری که پلیس آمریکا در سال ۹۷ فقط ۱۴ روز در مواجهه با مردم خشونت به خرج نداده است. این اقدامات را اگر در کنار محکومیت‌های شدید قضائی، تبعیض نژادی، نقض حقوق مسلمانان، حمایت از تروریسم، نقض حقوق زنان، مداخله در امور داخلی کشورها، بی‌اعتنایی در برابر نقض حقوق بشر درنظر بگیریم، به این نتیجه خواهیم رسید که کشور آمریکا به‌رغم ادعایش درباره حمایت از مردم، بزرگترین ناقض حقوق بشر در سطح بین‌المللی است.

همان‌طور که گفته شد، ایالت متحده آمریکا از واژه حقوق بشر به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف شومش استفاده می‌کند و از آنجا که جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه قرار دارد، ملاحظه می‌کنیم که از زمان پیروزی انقلاب توطئه‌های مختلفی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا کرده است.

تشکیل حکومتی به اصطلاح اسلامی به نام داعش و آغاز جنگی وحشیانه علیه مسلمانان و به جان هم انداختن مسلمانان با کدام منطق سازگاری دارد و آمریکایی‌ها با حمایت و پشتیبانی لجستیکی از گروه‌های تکفیری زمینه کشتار وحشیانه زنان و کودکان بی‌دفاع را فراهم کردند و این موضوع دقیقاً عکس مفهوم حقوق بشری است که در ذهن انسان‌ها وجود دارد. شیطان بزرگ تمام تلاش خود را برای برهم زدن اتحاد مسلمانان در این سال‌ها انجام داده است و برای رسیدن به این خواسته خودش نیز حقوق مسلمانان را ضایع کرده است. از طرفی کار فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود و آمریکایی‌ها نه تنها به حقوق انسان‌ها اهمیتی نمی‌دهند بلکه از اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز حمایت می‌کنند. همه این مثال‌ها برای این است که بدانیم کشوری که خودش بزرگترین ناقض حقوق بشر است، امروز ادعای حمایت از حقوق انسان‌ها را دارد.

با همه این تفاسیر، درحال حاضر کشور آمریکا جمهوری اسلامی ایران را با بهانه نقض حقوق بشر تحت فشار قرار می‌دهد که واقعاً خنده‌دار است.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها