بولتون: به اظهارات بچه‌‎گانه ترامپ جواب نمی‌دهم

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در پاسخ به اظهارات تند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه او، سخنان ترامپ را «بچه‌گانه» توصیف کرد.
کد خبر: ۴۰۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ - 27June 2020

بولتون: به اظهارات بچه‌‎گانه ترامپ جواب نمی‌دهمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در یک حضور رسانه‌ای تازه در رسانه‌های آمریکایی رفتار رئیس‌جمهور این کشور را بچه‌گانه و او را یک رئیس‌جمهور بی‌کفایت خوانده است.

جان بولتون در تازه‌ترین حرف‌های خود در دفاع از کتاب خاطراتش از ۱۷ ماه حضور در دولت ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اظهارات تند رئیس‌جمهور آمریکا را «بچه‌گانه» خواند.

«مایک امانوئل» مجری برنامه «فاکس نیوز و شب» در ابتدای این مصاحبه کلیپی از اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه جان بولتون پخش کرد و نظر بولتون را درباره این اظهارات جویا شد.

ترامپ در اظهارات اخیر خود ضمن تاختن به مشاور امنیت ملی سابقش او را اینطور خطاب قرار داد: «مریض، دیوانه و کسی که مدام می‌خواست بمب سر مردم کشور‌های مختلف بیاندازد».

بولتون در جواب به سخنان ترامپ گفت: «کلیپی که شما نشان دادید و همچنین برخی چیز‌های دیگری که او گفته است، واقعا بچه‌گانه است و دون شان منصب ریاست جمهوری است و من به آن‌ها جواب نمی‌دهم».

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید ادامه داد: «من چیزی را که واقعا در جریان دوره ۱۷ ماهه حضورم در کاخ سفید اتفاق افتاد، نوشته‌ام و من این کتاب را تا آنجایی که ممکن بوده با دقت نوشته‌ام و مردم می‌توانند آن را بخوانند و خودشان درباره دونالد ترامپ قضاوت کنند».

بولتون در ادامه با رد اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره وجود مطالب محرمانه در کتابش مدعی شد که هیچ مطلب محرمانه‌ای در این کتاب منتشر نشده است.

وی با رد ادعا‌ها درباره اینکه او به اعتماد رئیس‌جمهور آمریکا خیانت کرده است، افزود: «من قطعا باید از خودم وفاداری نشان بدهم، اما این وفاداری را به قانون اساسی و مردم آمریکا بدهکارم و نه یک رئیس‌جمهور بی‌کفایت».

در روز‌های اخیر به دنبال انتشار کتاب بولتون با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های دولت او بار‌ها به شدت از بولتون به خاطر انتشار این کتاب انتقاد کرده‌اند.

شخص ترامپ حتی بولتون را با واژه‌هایی، چون «توله سگ بیمار و خائن» توصیف کرده و هشدار داده که مشاور امنیت ملی سابق با انتشار این کتاب جرم مرتکب شده و باید محاکمه و زندانی شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها