فرمانده آمریکایی: زیردریایی‌های روسیه مستقر در مدیترانه خطرناک هستند

فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا نسبت به استقرار زیردریایی‌های روسیه مجهز به موشک‌های «کالیبر» در شرق مدیترانه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۴۰۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ - 27June 2020

فرمانده آمریکایی: زیردریایی‌های روسیه مستقر در مدیترانه خطرناک هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک فرمانده ارتش آمریکا مستقر در اروپا به توانمندی زیردریایی‌های روسیه مستقر در شرق دریای مدیترانه اشاره کرد.

به نوشته وبگاه «یو اس نیوز» «جیمز فوگو» فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا در گفت‌و‌گو با وبگاه «استرایپس» گفت که روسیه با زیردریایی‌های خود شرق دریای مدیترانه را به یکی از نظامی‌ترین مناطق جهان مبدل کرده است.

جیمز فوگو گفت: «روس‌ها در حال استقرار زیردریایی‌های دیزلی پیشرفته و بی سر و صدای مجهز به موشک‌های کالیبر هستند.»

وی گفت که زیردریایی‌های روسی قادر به حرکت در بخش‌های مختلف اروپا هستند و می‌توانند با موشک هر پایتخت در اروپا یا آفریقا را مورد اصابت قرار دهند. فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا توصیه کرد که ارتش ایالات متحده باید با احتیاط عمل کند.

این در حالی است که رسانه‌ها چند روز قبل اعلام کردند ناوچه «دریاسالار ماکاروف» متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه به موشک‌های کروز کالیبر تجهیز شده که باعث تقویت نیروی دریایی این کشور مستقر در دریای مدیترانه می‌شود.

چندی قبل وبگاه آمریکایی«فری‌بیکن» نیز نوشت که استقرار موشک‌های کالیبر در کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه در مدیترانه و نزدیک اروپا برای فرماندهان آمریکایی مستقر در اروپا موضوعی نگران‌کننده است.

وزارت دفاع روسیه چندی قبل اعلام کرد، ناوگان دریایی روسیه مستقر در دریای سیاه یک ناوشکن آمریکایی را رهگیری کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها