رهگیری ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه توسط ناوگان دریایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ورود یک ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه خبر داد و اعلام کرد که تحرکات این ناو آمریکایی توسط ناوگان روسیه تحت کنترل و نظارت قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ - 30October 2021

رهگیری ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه توسط ناوگان دریایی روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع روسیه از نظارت و رهگیری ناوشکن «یو اس اس پورتر» نیروی دریایی ارتش آمریکا در دریای سیاه خبر داد.  

 خبرگزاری تاس، ناوگان ششم دریایی ایالات متحده روز جمعه از ورود این ناوشکن به دریای سیاه برای مشارکت در رزمایش دریایی ناتو خبر داده بود.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرده است که ناو آمریکایی حامل موشک‌های هدایت شونده از لحظه ورود به دریای سیاه در روز ۳۰ اکتبر تحت نظارت و ردیابی نیروی دریایی روسیه قرار گرفته است.

نیروی دریایی آمریکا همچنین از عزیمت ناو «یو اس اس مونت» این کشور به دریای سیاه برای شرکت در رزمایش آمریکا و متحدانش در منطقه خبر داده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو هفته گذشته اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حضور نظامی خود را دریای سیاه به دلیل اهمیت آن تقویت کرده است.

در مقابل «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه، آمریکا و ناتو را به تنش آفرینی در دریای سیاه متهم کرده و گفته، ناتو به دنبال این است که دریای سیاه را به منطقه تقابل دو طرف تبدیل کند و این اقدامی خطرناک خواهد بود.

پیش از این ورود غیر قانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های منطقه‌ای روسیه نزدیک سواحل شبه جزیره کریمه که شلیک هشدار روسیه را به دنبال داشت باعث تشدید تنش‌ها در این منطقه شده بود.

انگلیس و آمریکا مخالف الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه هستند و این اقدام را غیر قانونی می‌دانند و به همراه دیگر کشور‌های اروپایی از اوکراین حمایت می‌کنند این درحالیست که روسیه مخالف این امر است و شبه جزیره کریمه را جزو اراضی خود می‌داند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها