تقویت ناوگان روسیه در مدیترانه با استقرار ناوچه‌های مجهز به موشک‌های کالیبر

چند فروند ناوچه موشک انداز نیروی دریایی روسیه برای تقویت ناوگان این کشور در مدیترانه در این منطقه مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ - 12October 2021

تقویت ناوگان روسیه در مدیترانه با استقرار ناوچه‌های مجهز به موشک‌های کالیبربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام نیروی دریایی روسیه روز سه شنبه گفت که ناوچه‌های موشک انداز روسیه به ناوگان این کشور در دریای مدیترانه ملحق می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» این مقام نظامی روس گفت: «ناوچه‌های «دریاسالار گریگورویچ» و «دریاسالار اسن» در حال آماده شدن برای خروج از «سواستوپول» و استقرار خود در منطقه دور دست دریایی هستند تا ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه را تقویت کنند.»

این ناوچه‌ها مجهز به موشک‌های کروز کالیبر مجهز هستند. ناوچه دریاسالار گریگوروویچ در نوامبر ۲۰۱۶ و ژوئن ۲۰۱۷ با موشک‌های کروز به اهداف تروریست‌ها در سوریه حمله کرد. ناوچه دریاسالار اسن نیز در حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها نزدیک پالمیرای سوریه و استان حماه سوریه در ماه مه و ژوئن ۲۰۱۷ مشارکت داشت.

موشک‌های کالیبر گروهی از موشک‌های ساخت روسیه هستند که برای حملات ضدکشتی، ضدزیردریایی، زمین به زمین و هوا به زمین استفاده می‌شوند. این موشک‌ها به کلاهک ۴۵۰ کیلوگرمی یا اتمی مسلح می‌شوند و برد مؤثر مدل‌های مختلف آن بین ۵۰ تا ۴۰۰۰ کیلومتر است. این خانواده از موشک‌ها علاوه بر نیرو‌های مسلح روسیه، در نیرو‌های مسلح کشور‌های الجزایر، ویتنام، هندوستان، چین و ایران مورد استفاده می‌شود.

چندی قبل وبگاه آمریکایی «فری‌بیکن» نیز نوشت که استقرار موشک‌های کالیبر در کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه در مدیترانه و نزدیک اروپا برای فرماندهان آمریکایی مستقر در اروپا موضوعی نگران‌کننده است.

وزارت دفاع روسیه چندی قبل اعلام کرد، ناوگان دریایی روسیه مستقر در دریای مدیترانه یک ناوشکن آمریکایی را رهگیری کرده است.

یک فرمانده ارتش آمریکا مستقر در اروپا نیز به تازگی به توانمندی زیردریایی‌های روسیه مستقر در شرق دریای مدیترانه اشاره کرد. «جیمز فوگو» فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا در گفتگو با وبگاه «استرایپس» گفت که روسیه با زیردریایی‌های خود شرق دریای مدیترانه را به یکی از نظامی‌ترین مناطق جهان مبدل کرده است.

جیمز فوگو گفت: «روس‌ها در حال استقرار زیردریایی‌های دیزلی پیشرفته و بی سر و صدای مجهز به موشک‌های کالیبر هستند.»

وی گفت که زیردریایی‌های روسی قادر به حرکت در بخش‌های مختلف اروپا هستند و می‌توانند با موشک هر پایتخت در اروپا یا آفریقا را مورد اصابت قرار دهند. فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا توصیه کرد که ارتش ایالات متحده باید با احتیاط عمل کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها