نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

دهه کرامت فرصتی مناسب برای افزایش بصیرت دینی است

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای افزایش تقوا و بصیرت دینی به منظور ساخت جامعه اسلامی است و در این دهه باید توجه بیشتری به مبانی اعتقادی و اخلاقی داشته باشیم تا به صورت دقیق تر با اهل بیت آشنا شویم‌.
کد خبر: ۴۰۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 28June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دهه کرامت، دهه تکریم و احترام است، اظهار داشت: از اول ماه ذالعقده به مدت چهار ماه از سال قمری حرام هستند، یعنی ماه هایی که محترم هستند.

وی تشریح سیره ائمه معصومین در دهه کرامت را متذکر شد و اضافه کرد: در این فرصت می‌توانیم جوانان را با قرآن و اهل بیت مستحکم پیوند دهیم تا این معارف در بین آن‌ها نهادینه شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل ها را تقویت کنند، اظهارداشت: باید در دهه کرامت بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

وی دهه کرامت را فرصتی برای یادآوری انسانیت و جایگاه زن در سیره اهل بیت(ع) دانست و افزود: در جهان به اصطلاح توسعه یافته، زنان در حد یک ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: دهه کرامت فرصتی مناسب برای افزایش تقوا و بصیرت دینی به منظور ساخت جامعه اسلامی است و در این دهه باید توجه بیشتری به مبانی اعتقادی و اخلاقی داشته باشیم تا به صورت دقیق‌تر با اهل بیت آشنا شویم‌.

آل‌هاشم با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار در خاک ایران اسلامی، ضریح‌های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت باید با بازنگری در جوهر وجودی انسان و شناخت خود واقعی انسان بخشندگی و کمک به دیگران را تمرین کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تلخ و دردناک تیرماه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر «بهشتی» گفت: یکی از این حوادث تلخ ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه در مسجد ابوذر تهران بود که به فضل الهی معظم له ماندند تا هدایت نظام اسلامی و رهبری مسلمانان جهان را بعداز امام راحل عهده دار شوند.

امام جمعه تبریز در پایان تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبر، امام خامنه‌ای عزیز، با همان صلابت امام راحل دوام و قوام دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار