نگاهی به زندگی‌نامه شهید «سعید اردبیلچی»؛

از تحصیل در خارج از کشور تا شهادت در قصرشیرین

شهید «سعید اردبیلچی» پس از بازگشت از کشور ترکیه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از مدتی حضور در جبهه در نهایت در تاریخ 27 اسفندماه 1366 در حین عملیات پل‌سازی در قصرشیرین، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۰۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ - 29June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «سعید اردبیلچی» در تاریخ 27 فروردین‌ماه 1343 شمسی در شهرستان مرند و در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. وی پس از بازگشت از کشور ترکیه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از مدتی حضور در جبهه در نهایت در تاریخ 27 اسفندماه 1366 و در حین عملیات پل‌سازی در قصرشیرین، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «سعید اردبیلچی» در تاریخ 27 فروردین‌ماه 1343 شمسی در شهرستان مرند و در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. در مهرماه 1349 قدم در سنگر علم و دانش نهاد و تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان نور اسلامی مرند به پایان رساند.

سپس جهت ادامه تحصیل به تبریز رفته و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه قدس تبریز تمام کرد. در سال 1357 همزمان با آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان‌های صفا و طالقانی ادامه داد و در سال 1361 موفق به اخذ دیپلم تجربی شد.

او در این مدت در مبارزات انقلابی و در جریان مبارزه با حزب خلق مسلمان نقش بسزایی داشت. در زمستان 1362 جهت ادامه تحصیل عازم ترکیه شد. و پس از 2،3 ماه اقامت، چون محیط آن‌جا را مناسب با روحیه اسلامی خود ندید در بهار 63 به میهن اسلامی بازگشت.

در همان سال خدمت سربازی خود را آغاز کرد و در گردان آتشبار پدافندی زمین به هوای پایگاه دوم شکاری تبریز مشغول خدمت شد. در طی این دو سال چندین ماموریت به کردستان و جزایر خلیج‌فارس رفت. پس از اتمام دوره سربازی جهت ورود به دانشگاه و شرکت در کنکور مشغول مطالعه شد.

زندگی سرنوشت‌ساز ایشان بعد از شهادت معلم ایثار و اسوه تقوا حاج «محمدحسن کسایی» فرمانده گردان‌های انصار جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی آغاز شد و ایشان بلافاصله به جای ادامه تحصیل عازم دانشگاه جبهه شد تا به هدف نهایی و مطلوب خود دست یابد.

وی فعالیت خود را در پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی از تاریخ 18 آبان‌ماه 1366 در جبهه‌های غرب آغاز کرد و به عنوان فرمانده گروهان پل‌سازی مشغول شد و در نهایت در تاریخ 27 اسفندماه 1366 در حین عملیات پل‌سازی در قصرشیرین به دیدار معبود خود شتافته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. از فعالیت‌ها و زحمات به یاد مانده وی پل استراتژیک دربندیخان می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار