«نفس»، ماهیت ضد حقوق بشری آمریکا را افشا می‌کند

«نفس» نام ویژه برنامه‌‎‌ای است که از دهم تا دوازدهم تیر به مناسبت روز افشای حقوق بشر آمریکایی از رادیو ایران پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۰۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ - 29June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جنایات متعدد آمریکا در حق ملت بزرگ ایران اسلامی نظیر سالگرد ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمله تروریستی و سرنگونی هواپیمای مسافربری، حمله شیمیایی به سردشت، حادثه هفتم تیر، همگی با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت و به همین دلیل ۶ تا ۱۲ تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد.

مریم هدیه لو تهیه کننده «نفس» در خصوص این برنامه گفت: یکی از جنایت بزرگ آمریکا در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ به وقوع پیوست که در آن نظامیان مستقر در ناو هواپیمابر وینسنس با دستور فرمانده خود و شلیک موشک، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آب‌های خلیج فارس مورد هدف قرار دادند و ۲۹۰ انسان بی گناه را مظلومانه به شهادت رساندند.

وی افزود: این رویداد تلخ یکی از سرفصل‌های جدی در تاریخ حقوق بشر آمریکایی است که پرده از چهره واقعی حاکمان کاخ سفید و سیاست‌های ضدبشری واشنگتن کنار زد.

تهیه کننده این برنامه در پایان گفت: ما در این سه روز تلاش می کنیم مسائل تبعیض حقوق بشر در داخل امریکا از جمله نژاد پرستی، حقوق مهاجران و زنان را بررسی کنیم.

«نفس» با اجرای بتول نجفی از سه شنبه دهم تیر بعد از خبر ساعت 17:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار