حجت اسلام امامی کاشانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران:

دشمن می خواهد هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرد

دشمنان اسلام به دنبال این هستند تا هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرند بلکه ارزشهای اسلامی در جهان گسترش نیابد.
کد خبر: ۴۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸ - 06February 2015

دشمن می خواهد هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرد

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت اسلام امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد درباره انقلاب اسلامی ایران، گفت: طرح دشمنان برای این انقلاب این است که اسلام را از ایران به هر نحوی شده بردارند تا بتوانند منابع و ثروت های ملتی که غرق در شهوت است را به یغما ببرد.

وی با اشاره به اینکه رضاخان با همین دستور از سوی انگلستان و آمریکا به مقابله با اسلام پرداخت، افزود: رضاخان برای اینکه اسلام را در ایران از بین ببرد با مظاهر اسلامی یعنی حجاب، مسجد، حوزه علمیه، روحانیت و عزاداری سید الشهداء(ع) مقابله می کرد اما هیچ گاه نتوانست در این زمینه ها توفیقاتی کسب کند.

حجت الاسلام و المسلمین امامی کاشانی ادامه داد: وقتی رضاخان از ایران رفت و پسرش بر جای او قرار گرفت، چون نمی توانست مستقیم مظاهر اسلامی را از میان مردم بردارد، به تهاجم فرهنگی و تحقیر اسلام روی آورد که این بار هم دشمنان اسلام ره به جایی نبردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اکنون دشمنان در صدد القای این موضوع هستند که بگویند اسلام تمدن ایران را از بین برده لذا دین غلطی است، تأکید کرد: علی رغم تمام تلاش هایی که رژیم شاهنشاهی برای تغییر هویت مردم مسلمان کشورمان انجام داد با پیروزی انقلاب اسلامی، نه تنها اسلام حفظ شد، بلکه بواسطه این انقلاب مردم سایر نقاط جهان با اسلام حقیقی آشنا شدند.

وی افزود: این موفقیت باعث شد تا دشمن برای متوقف کردن گسترش اسلام در سایر کشورها گروه های تروریستی با هویت اسلامی تشکیل دهد تا اقدامات جنایتکارانه آنها به اسم اسلام در جهان معرفی شود به همین خاطر گروه های تروریستی مانند طالبان و داعش را بوجود آورد تا آدم کشی های آنها به اسم اسلام معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین امامی کاشانی گفت: همسو با این گونه اقدامات، کتاب و کاریکاتورهایی را بر علیه پیامبر اسلام(ص) چاپ کردند تا بلکه در جوامع مختلف اسلام هراسی بوجود بیاورند و به دنیای یهود و مسیحیت هم بگویند که توجهی به پیامبر اسلام (ص) نکنند.

وی افزود: یعنی آنها به دنبال این هستند تا هویت اسلامی را از مسلمانان بگیرند بلکه ارزشهای اسلامی در جهان  گسترش نیابد.

حجت الاسلام امامی کاشانی سپسی به حادثه آتش زدن خلبان اردنی توسط داعش نیز اشاره کرد و بیان داشت: داعش آتش زدن این خلبان اردنی را به آیه 126 سوره نحل قرآن منتسب می کند ولی این آیه در شأن پیامبر نازل شده و از پیامبر می خواهد بعد از شهادت حمزه سیدالشهداء صبر پیشه کند تا فتح بزرگتری به دست آید.

وی تصریح کرد: داعش با حمله به سوریه و عراق مردم را به جرم همراهی نکردن با آنها تکه تکه می کند و بعد با مصادره این آیه می گویندکه خلبان اردنی را به جرم حمله به نیروهای مان کیفر کردیم در حالی که شروع کننده حمله خودشان بودند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: پیام رهبر معظم انقلاب بر خلاف آنچه برخی رسانه ها ادعا می کنند، سیاسی نبود و از یهود و مسیحیت هم درخواست مسلمان شدن، نداشتند؛ این دروغی است که رسانه ها بیان می کنند.

وی با اشاره به اینکه نامه رهبر معظم انقلاب فقط در باب تذکر بود، اذعان کرد: ایشان به جوانان تذکر دادند که به تبلیغات سوء رسانه های غربی علیه اسلام توجه نکنند و برای فهم اسلام به کتاب های متعدد اسلامی و قرآن رجوع کنند در واقع این کار را از جهت حجت شرعی خود به عنوان فقیه انجام دادند پس اساتید، دانشجویان و تاجران مسلمان کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز وظیفه دارند به هر نحو ممکن به تبلیغ اسلام واقعی بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین امامی کاشانی با یاد آوری این نکته که پیروزی انقلاب در ایران بواسطه ولایت فقیه محقق شد، تصریح کرد: باید به تقوا برگردیم و معنویت را در جامعه بیشتر کرده و به فضایل اخلاقی بیش از گذشته توجه کنیم. به همین خاطر به وزارت ارشاد و صداوسیما سفارش می کنم به مسایل معنوی توجه بیشتری داشته باشند و مبادا فعالیت های تان معنویت و تقوا را در جامعه تضعیف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از اقدام همافران در بیعت تاریخی 19 بهمن 57 با امام خمینی(ره) گفت: ایران بواسطه داشتن انسجام درونی به تعالی رسیده لذا خیلی ها برای از بین بردن این انسجام درونی تلاش می کنند بویژه استکبار جهانی که چشم طمع به ایران اسلامی دوخته است؛ پس باید مراقب باشیم انسجام خود را از دست ندهیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تأکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به پشتوانه قدرت ناشی از انسجام درونی است که می تواند بگوید از احقاق حق حقوق ملت کشورمان عقب نشینی نمی کنند.

حجت الاسام امامی کاشانی درخصوص پرتاب موفقیت آمیز ماهواره «فجر» نیز بیان داشت:  پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره حرکت ارزشمندی بود که ثابت کرد با اتکاء به دانش اساتید و دانشجویان دانشگاه های کشورمان می توان هر کاری را انجام داد و این نقطه اوجی است که جهان اسلام و نظام جمهوری سلامی ایران باید به دنبال آن حرکت کند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار