بورل: اقدام تل‌آویو در الحاق کرانه‌باختری بر روابط دوجانبه تاثیرگذار خواهد بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد در صورتی که تل‌آویو اقدام به الحاق کرانه‌باختری کند این اقدام بر روابط دوجانبه تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ - 30June 2020

بورل: اقدام تل‌آویو در الحاق کرانه‌باختری بر روابط دوجانبه تاثیرگذار خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه هشدار داد در صورتی که رژیم صهیونیستی اقدام به اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری کند، روابط اتحادیه اروپا با تل‌آویو تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «اتحادیه اروپا تلاش خود را خواهد کرد تا از تشدید تنش میان مصر و اتیوپی درباره سد النهضه جلوگیری شود.»

بورل از اتیوپی درخواست کرد پیش از رسیدن به توافق، از آبگیری سد النهضه جلوگیری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تحولات در لیبی پرداخت و گفت که «خلیفه حفتر» (فرمانده نیروهای شرق لیبی) از سوی جامعه بین‌الملل برسمیت شناخته نشده و اروپا تلاش خواهد کرد که بحران لیبی را با راه‌حل سیاسی که شامل تمامی اطراف باشد به پیش ببرد.

وی روز دوشنبه نیز در سخنانی کشورهایی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کنند مورد انتقاد قرار داد.

وی در این سخنرانی گفت: «تحریم تسلیحاتی لیبی به دلیل نقض شدن،‌ به مسخره گرفته شده است.»

ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است حمایت می‌کنند و آنکارا سلاح و تجهیزات نظامی برای آنها ارسال می‌کند اما از سوی دیگر، امارات، مصر، عربستان سعودی و فرانسه از دولت طبرق در شرق لیبی حمایت می‌کنند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار