مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سربازان خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می‌شوند و منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند.
کد خبر: ۴۰۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ - 01July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در همایش پیشکسوتان شهرستان دامغان که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه  دامغان برگزار شد اظهار داشت: مردم غیور و ولایت‌‌مدار شهرستان دامغان نیز در طول هشت سال دفاع مقدس در سپاه، ارتش و بسیج و جهاد سازندگی و پشتیبانی و عرصه‌های مختلف حضور فعال در سراسر مناطق عملیاتی داشتند.

وی ادامه داد: شهرستان دامغان در دوران دفاع مقدس ۱۶ هزار رزمنده در عملیات‌های کوچک و بزرگ حضور داشتند که این افراد دین خود را به‌ نظام و انقلاب ادا کردند لذا می‌بایست از خون پاک ایشان به‌خوبی پاسداری کرد.

سلامی با بیان اینکه بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی مغتم برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس است، ادامه داد: رزمندگان و ایثارگران با جهاد در راه خدا، ایمان، معنویت، ایثار و فداکاری، دین مداری و مقاومت و با دستان خالی  توانستند در برابر جبهه ظالم استعمار و استکبار جهانی سربلند و پیروز شوند و برگ زرینی را در کتاب تاریخ این مرز و بوم رقم زنند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سربازان خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می‌شوند، ادامه داد: پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند و حضور و مشارکت فعال پیشکسوتان دفاع مقدس در برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس برای انتقال تجربیات خود به نسل جوان جامعه برای نشر و ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، ضروری است.

سلامی متذکر شد: سرکشی و تجلیل از رزمندگان، جمع‌آوری آثار و خاطرات رزمندگان و حضور پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان راویان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، مدارس و دستگاه‌های دولتی از اهداف کارگروه پیشکسوتان در برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس می باشد.

پیشکسوتان دفاع مقدس سربازان خط مقدم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار