معاون اجتماعی فرمانده ناحیه انتظامی استان کرمان:

فرهنگ دفاع مقدس تبدیل به گفتمان در دانشگاه‌ها شود

معاون اجتماعی فرمانده ناحیه انتظامی استان کرمان گفت: فرهنگ غنی دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان فرهنگ گذشت، مهربانی و انسانیت، قابلیت تبدیل شدن به یک مدل و بعد از آن نظریه و گفتمان در دانشگاه‌ها را دارد.
کد خبر: ۴۰۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ - 01July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «کوروش احمدیوسفی» در دیدار با «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان اظهار داشت: با نگاه عمیق به بیانات حضرت امام(ره) به نکات پربار و پرمعنایی دست پیدا خواهیم کرد و این معدن عظیم به عنوان الگوهای جهادی و چراغ راه استخراج و کاربردی کر‌د.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: عزیزانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند به عنوان نمونه الگوی نیروی جهادی باید معرفی شوند، چرا که در این میدان استراحت برای رزمندگان معنا نداشت و آنها در طول 24 ساعت با جان و دل و اخلاص کار می‌کردند و بدون اینکه دستمزدی دریافت کرده باشند که این ویژگی را نمی توان با هیچ موردی قابل قیاس دانست.

احمدیوسفی با بیان اینکه فرهنگ گذشت، مهربانی و انسانیت دوران هشت سال دفاع مقدس قابلیت تبدیل شدن به یک مدل و بعد از آن نظریه و گفتمان در دانشگاه‌ها را دارد گفت: امروز اگرهمه ما به ویژه مسئولان تنها 10 درصد از کلیت این فرهنگ دفاع مقدس را در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی و... در ماموریتی که در زمینه کاری خود دارند، در دستور کار قرار دهند، قطعا تحول و پیشرفت پیدا خواهند کرد و این یکی از همان ظرفیت‌های مغفول مانده تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که وقتی ایشان دوران هشت سال دفاع مقدس را گنجینه و گنج اطلاق می‌کنند یعنی به کار گیری این تجربه ارزشمند است.

وی تاکید کرد: تجربیات دوران هشت سال دفاع مقدس را باید استخراج و در ادامه محتوا تولید شود و از محتوای به دست آمده در عرصه های مختلف، به مدل و الگو سازی برسیم.

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به حضور زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: همه قشرها مختلف مردمی در پیروزی این دوران نقش داشتند که اگر همراهی مادران و همسران در کنار فرزندانشان نبود، شاید نتایج جنگ به شکلی دیگر رقم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه به همه قشرهایی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند باید پرداخته شود گفت: تعدادی زیادی از سربازان این مرز و بوم با همراهی و نگرانی‌های مادران به جنگ اعزام و شهید شدند و ما باید نقش سربازان را دوران هشت سال دفاع مقدس را به عنوان یک مدل و سرمایه اجتماعی تحقیق و پژوهش کنیم.

احمدیوسفی با بیان اینکه ناحیه انتظامی استان کرمان در حوزه دفاع مقدس کارهای خوبی از جمله فرهنگ اعلام دوران دفاع مقدس، گزارش اولیه شرح شهادت، چاپ کتاب و مستندسازی انجام داده گفت: در حوزه حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس، تاریخ شفاهی و ثبت و ضبط خاطرات با این اداره‌کل آماده همکاری هستیم.

در ادامه «محمود مهدوی‌فرد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز با اشاره به بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه گفت: نقش رزمندگان ناحیه انتظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس گمنام و مغفول مانده است و امیدوارم با همکاری بتوانیم بخش کوچکی از گذشت و ایثار شهدا و رزمندگان این دوران را به جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار