روحانی در اجلاس مجازی روند آستانه:

ایران به حمایت‌ از دولت و ملت سوریه با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد

رئیس‌ جمهور گفت: ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت‌ها در جهان خصوصا سوریه تاکید می‌کند که به حمایت‌ها از دولت و ملت سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۴۰۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ - 01July 2020

ایران به حمایت‌ از دولت و ملت سوریه با قدرت بیشتری ادامه می‌دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) نشست فوق‌العاده مجازی روسای جمهور کشورهای ضامن صلح آستانه اظهار داشت: امروز در حالی این اجلاس را برگزار می‌کنیم که جهان با معضلی به نام کرونا مواجه است و مردم سوریه از این نیز مستثنی نیستند.

روحانی افزود: در شرایط شیوع این ویروس که مشکلات اقتصادی و بهداشتی گسترده‌ای را در این کشور ایجاد کرده است و این کشور به کمک‌های بشردوستانه بویژه اقلام امکانات پزشکی و دارویی نیاز دارد. آمریکا در ادامه تحریم‌های گذشته و تلاش‌های مذبوحانه خود برای فشار بر مردم سوریه تحریم‌های یکجانبه و غیرانسانی تازه‌ای موسوم به سزار را با هدف رسیدن به امیال نامشروع سیاسی تحمیل کرده است.

رئیس‌ جمهور تاکید کرد: این اقدام آمریکا نوعی تروریسم اقتصادی است که ناقض حقوق بشر دوستانه و حاکمیت ملت‌هاست. ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت‌ها در جهان خصوصا سوریه تاکید می‌کند که به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: این اقدامات نامشروع آمریکا هیچگونه خللی در اراده کشورهای دوست و متحد سوریه ایجاد نخواهد کرد و آمریکا مطمئن باشند آنچه از طریق فشارهای نظامی در کمک به گروه‌های ترویستی، بدست نیاورده است نمی‌تواند از طریق ابزار فشار اقتصادی و مجازات مردم سوریه بدست بیاورد.

این خبر تکمیل می‌شود ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار