معرفی کتاب؛

«رولَه» با خاطراتی از شهدا و جانبازان

کتاب «رولَه» خاطراتی داستانی از شهدا و رزمندگان لرستانی، به نقل از خانواده‌ها و همرزمان آنها است که «رُبابه ارشدی» آن را نگاشته است.
کد خبر: ۴۰۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ - 01July 2020

«رولَه»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «رولَه» خاطراتی داستانی از شهدا و رزمندگان لرستانی، به نقل از خانواده‌ها و همرزمان آنها است که «رُبابه ارشدی» آن را نگاشته است.

این کتاب127 صفحه‌ای را انتشارات «شاپور خواست» در سال 1390 چاپ و منتشر کرد.

«رولَه» در گویش لری به معنای فرزندم است. انتخاب عنوان «رولَه» برای کتاب به این دلیل است که همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، فرزندان غیور کشورمان بوده اند، وجه تسمیه کتاب به همین دلیل است.

برشی از متن کتاب:

حاجیه طاهره قلب مهربانی داشت و وسایلی که می‌خرید به همه نشان می‌داد به شوخی می‌گفت: باز هم چنگال پنگال خریدم. یک روز به او گفتم: «خوش به حالت همیشه خوش و سر حالی و ما از دیدن قیافه تو خوشحال می‌شویم و نیرو می‌گیریم و ای کاش ما همیشه در کنار تو بودیم.» خنده ای کرد و گفت: «اما دلم طور دیگری است. لبم خنده دارد اما دلم درد دارد، همسرم ترکش خورده حدود بیست سال است که فلج شده وقتی که در جبهه بود، زمان حمله‌ی خیبر در خط مقدم بودند که بر اثر ترکش بیهوش می‌شود،‌ همه خیال می‌کنند که شهید شده است  اما وقتی بالای سرش می‌روند می‌بینند که نبض او کار می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار