کارشناس مسائل رسانه:

رسانه‌های بیگانه تلاش دارند ایران را در آستانه اعتراض نشان دهند

علیرضا داوودی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با دو رویکرد اقتصادی و احساسی تلاش دارند ایران را در آستانه اعتراض نشان دهند، گفت: تأکید بر بهم ریختگی اقتصادی و نابسمانی‌های اجتماعی دو کلید واژه‌ای است که رسانه‌های بیگانه استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ - 03July 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علیرضا داوودی کارشناس مسائل رسانه در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» با اشاره به سرفصل‌هایی که رسانه‌های بیگانه در هفته گذشته به آن پرداختند، اظهار داشت: بخشی از تمرکز رسانه‌های بیگانه مرتبط با سیاست خارجی ایران علی الخصوص ارتباط ایران با برجام و شرایط کشور در برابر آمریکا بود.

وی درباره بخش دیگر اقدامات رسانه‌های بیگانه فارسی زبان اظهار کرد: این رسانه‌ها در چند هفته گذشته تلاش داشته‌اند اتفاقات در آمریکا را یک امر عادی و البته قابل انتقاد به ایران نشان دهند. چهره خاصی که آمریکا و اروپا از خودشان در ذهن مخاطبین ایجاد کرده‌اند در اتفاقات آمریکا کاملاً به هم خورده است.

این کارشناس مسائل رسانه افزود: رسانه‌های بیگانه تلاش دارند این فضای بر هم ریخته، نباید در اروپا و آمریکا باشد و حتماً باید در داخل نیز قرار بگیرد و به همین جهت سرتیتر برنامه‌های خود را مرتبط با به اعتراضات در ایران اختصاص می‌دهند هر چند هنوز نتوانسته اند به مرحله آشوب و میدانی و خیابانی برسانند، اما تلاش دارند نشان دهند ایران در آستانه انفجار قرار دارد. کارکرد این عبارت‌ها امروز در اروپا و آمریکا قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با دو رویکرد اقتصادی و احساسی تلاش دارند ایران را در آستانه اعتراض نشان دهند، اظهار کرد: تأکید بر بهم ریختگی اقتصادی و نابسمانی‌های اجتماعی دو کلید واژه‌ای است که رسانه‌های بیگانه به صورت جدی در پیوند با رسانه‌های غیر فارسی زبان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار