نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

دهه کرامت، دهه استحکام بخشیدن به پیوند جوانان و اهل‌بیت(ع) است/ علامه‌امینی با تبیین حقیقت، تاریکی‌ها را کنار زد

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: در دهه کرامت می‌توانیم پیوند جوانان را با قرآن و اهل بیت(ع) مستحکم کنیم تا این معارف در بین آن‌ها نهادینه شود.
کد خبر: ۴۰۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ - 03July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز در نشست تخصصی غدیر و بزرگداشت علامه‌امینی(ره) اظهار داشت: وی حیاتش را نذر خدا و جانش را فدای اسلام کرده بود و توانست با زحمات طاقت فرسا حقیقت ها را آشکار سازد.

وی با بیان اینکه رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود، افزود: این شخصیت بزرگ قله دانش و تواضع بوده و مانوس بودن با قرآن و عترت از وی ستاره ای ساخت که در تاریخ اسلام می‌درخشد.

وی از صاحب کتاب الغدیر بعنوان استوانه علم و یقین یاد کرد و بیان داشت: علامه امینی با تبیین حقیقت؛ تاریکی‌ها را کنار زد، تا معنای واقعی ولایت مداری را بر همگان روشن ساخته و این ندا را به گوش جهانیان برساند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه وظیفه داریم گام‌های ارزشی و اثرگذار برای شناساندن علما و فضلای دین برداریم، خاطرنشان کرد: با نشر علوم الهی در جامعه اسلامی یاد و خاطره بزرگانی چون علامه امینی که نام و سیره ایشان فخر خطه آذربایجان هستند، بیش از پیش گرامی و بزرگ داشته شود.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت، گفت: این دهه فرصت مناسبی است که می‌توانیم پیوند جوانان را با قرآن و اهل بیت(ع) مستحکم کنیم تا این معارف در بین آن‌ها نهادینه شود.

آل‌هاشم با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل‌ها را تقویت کنند، گفت: باید در دهه کرامت، بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار در خاک ایران اسلامی، ضریح‌های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها