فرمانده نهاجا:

قادر به ساخت شبیه‌ساز‌ هواپیما‌های مختلف هستیم

امیر سرتیپ نصیرزاده از امکان ساخت شبیه‌سازِ تمام هواپیما‌های موجود در کشور توسط متخصصان داخلی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ - 06July 2020

قادر به ساخت شبیه‌ساز‌ هواپیما‌های مختلف هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلیوشین» که در ستاد نهاجا برگزار شد، اظهار داشت: ناوگان نیروی هوایی از هواپیما‌های متعدد شرقی و غربی تشکیل شده است و امروز شبیه‌ساز بیش از ۹۰ درصد این هواپیماها را در اختیار داریم که بخش اعظم آن در نهاجا ساخته شده است.

وی افزود: ساخت شبیه‌ساز ایلیوشین یک گام بلند در رده ساخت شبیه‌ساز هواپیمای سنگین و نیمه‌سنگین است و این شبیه‌ساز این نوید را به هوانوردی کشور ما می‌دهد که امکان ساخت شبیه‌سازِ تمام هواپیما‌های موجود در کشور وجود دارد.

فرمانده نهاجا با اشاره به اینکه ساخت شبیه‌ساز‌ها هر ساله موجب خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور می‌شود، گفت: اکنون توانمندی ساخت شبیه‌سازها در نیروی هوایی وجود دارد و از این طریق به تمامی شرکت‌های هوانوردی داخلی اطلاع می‌دهیم که قادر به ساخت شبیه‌ساز‌های پروازی هستیم.

امیر نصیرزاده عنوان کرد: شبیه‌ساز‌ها اثر مهمی در کیفیت آموزش و کاهش هزینه‌ها دارند و همچنین به لحاظ تأمین ایمنی پرواز و جلوگیری از سوانح و حوادث نیز می‌توانند تا حد بسیار زیادی اثربخش باشند.

وی بیان کرد: در برنامه‌های آینده ساخت شبیه‌ساز p3f را در دستور کار داریم؛ و در خصوص سایر هواپیما‌ها نیز وارد بحث تاکتیک شده‌ایم؛ یعنی در جنگنده‌هایی چون «اف ۴»، «سوخو» و «اف ۱۴» وارد بحث تاکتیک شده‌ایم و ان‌شاءالله تاکتیک را هم در شبیه‌ساز پیاده کنیم تا آموزش‌هایمان به سطح تاکتیک هم برسد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز قادر به ساخت شبیه‌ساز‌های مختلف در حوزه هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی هستیم و به مدیران شرکت‌های هوانوردی اعلام می‌کنیم که در صورت حمایت می‌توانیم شبیه‌ساز‌های مختلف و مورد نیاز را در نهاجا بسازیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها