با حضور دریادار سیاری؛

شبیه‌ساز هواپیمای «ایلوشین» در پایگاه هوایی شهید دوران افتتاح شد

شبیه‌ساز هواپیمای ترابری فوق‌ سنگین ایلوشین با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 15November 2021

شبیه‌ساز هواپیمای «ایلوشین» در پایگاه هوایی شهید دوران افتتاح شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، شبیه‌ساز هواپیمای ترابری فوق‌ سنگین ایلوشین با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز به بهره‌برداری رسید.

دریادار سیاری در آیین افتتاح این شبیه‌ساز اظهار داشت: همت و تلاش متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه خودکفایی صنایع دفاعی به بار نشسته و خداوند را به شکرانه داشتن ارتشی قوی کنار دیگر نیرو‌های مسلح کشور شاکر هستیم.

وی افزود: نه‌تنها تمام خلبان‌های نیروی هوایی ارتش می‌توانند از این شبیه‌ساز (سیمیلاتور) استفاده کنند و آموزش‌های لازم را ببینند، بلکه امکان خدمات آموزش به خلبانان کشوری و نیرو‌های مسلح دیگر که این هواپیما را در اختیار داشته باشند هم وجود دارد.

در ادامه، امیر «واحدی» ضمن تقدیر از تمام تلاشگران عرصه صنایع دفاعی کشور، خطاب به مهندسان و رزمندگان خط علمی و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش گفت: تیرماه ۹۹ نیروی هوایی ارتش از طراحی و ساخت بزرگترین شبیه‌ساز پروازی هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ که توسط کارشناسان و نخبگان سازمان تخقیقات و خودکفایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان انجام شده بود، رونمایی کرد.

 فرمانده نهاجا ادامه داد: امروز با گذشت یک سال از آن زمان و اتمام مراحل تنظیمات کارخانه‌ای و انتقال آن به پایگاه هوایی شهید دوران وارد مرحله بهره‌برداری در حوزه آموزش‌های عملیاتی شده‌ایم و با بهره‌برداری از این سامانه شبیه‌ساز در آموزش هواپیمای ایلوشین به خودکفایی رسیده‌ایم.

این شبیه‌ساز که با حضور خانواده خلبان شهید «صمد اکبرپور» افتتاح شد، به نام این شهید نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها