شورای نمایش معاونت صدا شکل گرفت/ ۷ عضو معرفی شدند

با شکل گیری شورای نمایش معاونت صدا، دبیر، و ۷ عضو این شورا از سوی معاون صدا معرفی شدند.
کد خبر: ۴۰۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 07July 2020

شورای نمایش معاونت صدا شکل گرفت/ ۷ عضو معرفی شدندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نادر برهانی مرند، ایوب آقاخانی، حسین فدائی حسین، اعظم بروجردی، کاظم نظری، محمدرضا آزاد و حجت‌الاسلام سیف‌جمالی به عنوان اعضا و حمیدرضا افتخاری مدیر رادیونمایش به عنوان دبیر شورای نمایش معاونت صدا از سوی حمید شاه‌آبادی معاون صدا به عنوان سیاستگذاران تولید نمایش رادیویی معرفی شدند.

در اولین جلسه شورا که با حضور اعضا و معاون صدا برگزار شد، حمید شاه آبادی با اشاره به اهمیت تولید متن نمایش، ماموریت شورا را ارتقای نمایش های رادیویی از طریق احصا و تدوین سیاست های اصلی و جهت‌گیری‌های کلان معاونت صدا دانست و گفت: تولید نمایش رادیویی که به عنوان یکی از جذاب ترین گونه های رادیویی و مهم ترین گونه در انتقال پیام به طور غیر مستقیم شناخته می شود، باید با دورخیز مناسب صورت گیرد و نقطه عطف تولید کیفی وجود نمایشنامه مناسب و با کیفیت است. به همین دلیل، تمرکز شورا باید روی تولید متن با کیفیت باشد.

معاون صدا با اشاره به آشتی شبکه های رادیویی با نمایش اضافه کرد: شبکه ها به لحاظ شناخت مخاطب و ماموریت ها دارای اشراف هستند ولی در زمان پیشنهاد موضوع و سفارش نمایش ها، باید از مشاوره شورای نمایش بهره ببرند تا در نهایت، نمایش با در نظر گرفتن اقتضائات هر شبکه و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شود.

وی افزود: دوره سفارش و تولید نمایش ها بر اساس مناسبات تقویمی گذشته است و انتظار می رود هم مدیر شبکه و هم اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به سمت مسأله محوری پیش بروند و نمایش ها بر اساس مسئله های موجود تولید شوند نه مناسبات تقویمی. اگر چه برخی مناسبت ها خودشان جزو مسائل هستند و حتماً اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید نمایش بر اساس مناسبت های مهم را در دستور کار دارد.

شاه آبادی در ادامه با اشاره به مدت زمان نمایش ها عنوان کد: قرار است متناسب با ذائقه مخاطبان مدت نمایش ها کوتاه باشد و در قالب های ۱۵ و ۲۰ دقیقه تولید شود که نیازمند تولید متن برای این مدت زمان است یعنی نویسنده باید ضمن رعایت اصول نگارش نمایشنامه، برای مدت کوتاه تری بنویسد و این نباشد که با حذف چند دیالوگ، نمایش ۳۰ دقیقه ای ۱۵ دقیقه بشود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نمایش های کوتاه گفت: این ظرفیت برای تولید نمایش کوتاه حتی نمایش های ۱ دقیقه ای در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو وجود دارد و شبکه ها باید به این جمع بندی برسند که قطعات نمایشی را هم سفارش دهند.

در ابتدای این جلسه، دبیر شورا گزارشی از روند تولید نمایش های رادیویی و شیوه های ارزیابی و کنترل کیفی نمایشنامه ها و نمایش ها ارائه کرد و سپس اعضا نظرات خود را در جهت افزایش کیفیت نمایش ها ارائه کردند.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها