سردار فرحی:

فاز بعدی سازمان هوافضا تولید موشک هواپایه 300 کیلومتری است

رییس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع از برنامه این وزارتخانه برای افزایش برد موشک‌های هواپایه به ۳۰۰ کیلومتر خبر داد.
کد خبر: ۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷ - 01October 2013

فاز بعدی سازمان هوافضا تولید موشک هواپایه 300 کیلومتری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سیدمهدی فرحی رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع در همایش ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: در سازمان صنایع هوافضا 5 راهبرد اساسی در 5 حوزه موشکی ضد زره،کروز، بالستیک، پدافند هوایی، فضایی و ماهوارهبر تعریف شده است که فعالیتهای مستقل و کاملی در این خصوص داریم.

وی افزود: یکی از این حوزه موشکهای پدافند هوایی است که مهمترین و پیچیدهترین حوزه موشکی به حساب میآید.
 
فرحی ادامه داد: ما در حوزه پدافند هوایی آسمان را به صورت مجازی به 7 طبقه تقسیم کردهایم و پروژههای مختلفی رابرای آنها تعریف کرده تا محصولات مختلفی در این 7 آسمان به دست آوریم.
 
رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ادامه داد: پدافند هوایی نیز در 5 حوزه دوشپرتاب، ارتفاع کوتاه، متوسط، بلند،خیلی بند و هواپایه تقسیم شده که محصولاتی در آن داریم. حوزه هواپایه نیز از همه حوزههای دیگر پدافند هوایی پیچیدهتر است. زیرا باید تمام تغییرات بر روی موشکهای هواپایه اعمال شود.
 
فرحی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:در سازمان هوافضا برای کل سازمان نقشه راه سیاست و راهبرد مشخص کردهایم و این سازمان را سازمان تولید کننده قدرت بازدارنده میدانیم.
 
وی تاکید کرد: ما باید در بخش تسلیحات هواپایه موشکهایی بسازیم که علاوه بر بازدارندگی سریع، موثر و دوربرد بوده و بیشترین کاربرد را در آسمان داشته باشد.
 
رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با اشاره به برگزاری نمایشگاههای هوا فضا در دنیا گفت: جهان در خصوص موشکها به سمت نسبت و رابطه یک به یک وزن و برد میرود.
 
فرحی ادامه داد: راهبردهای سازمان هوافضای در حوزه هواپایه ارتقا دقت تاثیرمحوری بیشتر اثربخشی رادارگریزی انطباق بر روی پهپادها تاکتیکی شدن اتصال به شبکههای C4I عمر بیشتر و هوشمند سازی است.
 
وی افزود: هوشمند سازی یکی از اقدامات بسیار خوبی است که در حوزه موشکها صورت میگیرد.
 
رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با اشاره به برنامههای این سازمان در حوزه محصولات هواپایه گفت: اورهال، ارتقا و بهینه سازی و طراحی و نوآوری سه گام اساسی در سازمان صنایع هوافضا است.
 
فرحی با اشاره به رونمایی از موشکهای هواپایه فکور 90 و قادر و نصر هواپایه اظهار داشت: چند محصول جدید دیگر در راه است و ما دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه موشکی بخصوص پدافند هوایی و هواپایه داشتهایم.
 
وی با اشاره به اینکه تولید موشکهای هواپایه چندین سال به طول میانجامد گفت: حال که به این محصولات دست یافتیم باید دستاوردها و محصولات دیگری را از کنار آنها ایجاد کنیم.
 
رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع خاطرنشان کرد: موشکها و جنگندههای جهان به سمت هوشمند سازی و بدون خلبان پیش میروند لذا رویکرد ما این است که پهپادها را از هم از نظر آفندی و هم پدافندی تجهیز و تسلیح کنیم.
 
فرحی با بیان اینکه ما در حوزه هواپایه، موشکهای هوا به زمین، هوا به دریا و هوا به هوا داریم، اظهار داشت: موضوع دیگری که در نیروهای مسلح ایجاد شده بلوغ صنایع دفاعی در همکاری با سازمان ها و یگانهای دیگر است که در این راستا اکنون دفاتر طراحی مشترک بین سازمانی در خصوص پروژههای S300، سپهر و مقصود در حال انجام فعالیت است که این بلوغ چهارم صنایع دفاعی بود.
 
وی با اشاره به سه دستاورد طلایی هواپایه وزارت دفاع گفت: در 6 ماه گذشته شاهد نمایش موشکهای قادر و نصر هواپایه و فکور 90 بودیم که موشک هوا به هوای فکور 90 در سال 90 کلید خورد و در دهه فجر سال 91 تست نهایی شد.
 
رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع افزود: چندی پیش نیز موشک قادر هواپایه توسط یک جنگنده F4 شلیک شد و پس از طی 200 کیلومتر دقیقا به هدف اصابت کرد.
 
فرحی در پایان اعلام کرد: فاز بعدی سازمان صنایع هوافضا موشک هواپایه 300 کیلومتری است که در آینده شاهد آن خواهیم بود.

 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار