حجت الاسلام آقا تهرانی:

مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که فتنه ای جدید در راه است، گفت: نادانی و خود فروختگی برخی از خواص در آینده برای جامعه مشکل ساز خواهد شد؛ اگر کسی انقلاب را قبول دارد و در آن شرکت کرده باید پای آن بایستد، کسانی که پای انقلاب نمانند به یقین ضرر خواهند کرد.
کد خبر: ۴۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸ - 08February 2015

مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد به تببین مسأله انقلاب اسلامی و سبک زندگی پرداخت.

 وی با اشاره به دیدگاه اندیشمندان درباره موضوع سبک زندگی، گفت: برخی از اندیشمندان این مسأله را به صورت فلسفی ،برخی به صورت جامعه شناسی و گروهی دیگر به صورت روان شناختی مطرح کرده اند.

 انقلاب اسلامی برگرفته از سبک زندگی اسلامی است

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسأله سبک زندگی از دیر باز در اسلام مطرح بوده است، افزود: در روایاتی که از ائمه طاهرین(ع) وجود دارد پرداختن به سبک زندگی صحیح در انسان بسیار دیده می شود، باب وسیعی از روایات شیعه را باب العشره(معاشرت) تشکیل می دهد.

 وی با اشاره به این که تمام احکام اسلام، تفاسیر و دروسی که در حوزه های علمیه تدریس می شود با سبک زندگی ارتباط دارند، اظهار داشت: به نظر می رسد موضوع سبک زندگی مسأله ای جدید است اما باید گفت سبک زندگی مسأله ای است که از شروع اسلام وجود داشته، فقط نامی که امروز برای آن مطرح می شود جدید است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انقلاب را برگرفته از سبک زندگی اسلامی دانست و ادامه داد: اگر جامعه مسلمان نباشد انقلاب معنا پیدا نمی کند، برخی خود را انقلابی می دانند اما مسلمانی نمی کنند به یقین کارشان بی فایده است، اگر افرادی این چنین در جامعه باشند انقلاب را از بین می برند و در مقابل دشمن وادادگی نشان می دهند.

 غرب کمال انسان را به داشتن صفات حیوانی می داند

وی با اشاره به دیدگاه غربی ها درباره انسان، ابراز داشت: برخی از کتاب های لغت انسان را حیوانی دارای ده انگشت معرفی کرده اند، غربی ها انسان را یک حیوان می بیند و تلاش می کنند که انسان در حیوانیت خود قوت داشته باشد، غرب فقط به بعد جسمانی انسان توجه دارد.

حجت الاسلام آقا تهرانی به نظر فروید اشاره و عنوان کرد: این شخص انسان را موجودی بیان می کند که دارای قوه جنسی و قوه غضب است، انسان گراها به روحانیت انسان توجه ندارند ؛ غرب کمال انسان را به داشتن صفات حیوانی بیان می کند.

وی با بیان این که سبک زندگی غربی به خوشی و عیش و نوش می پردازد، خاطرنشان کرد: غربی ها زنگی خود را محدود در دنیا می دانند اما اسلام غیر بعد مادی زندگی انسان به بعد معنوی او نیز توجه می کند، انسان موجودی است که خداوند در روح او دمیده است.

با تقلید از اوباما و کدخدا جامعه به جایی نمی رسد/ امام خمینی به دنبال سیاسی کاری نبود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امتیاز انسان نسبت به دیگر موجودات را بعد روحانی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک اسلام شناس واقعی در مسیر به ثمر رساندن انقلاب و اهداف آن ایستادگی کرد اما هنوز برخی متوجه این مسأله نیستند، امام به دنبال سیاست بازی نبود؛ هدف امام نزدیک کردن روح انسان ها به خداوند بود.

وی افزود: اگر در دوران انقلاب سیاسی کاری دیده می شود به دلیل این است که ما خود و اهداف انقلاب را به درستی نشناختیم، امام خمینی(ره) فقط به دنبال سیاست اسلامی بود؛ با تقلید از اوباما و کدخدا جامعه به جایی نمی رسد، این مسأله نشان از درک ضعیف از شخصیت انسانی است.

 عضو کمیسون فرهنگی مجلس با بیان این که امام بر رسیدن به کمال مطلق، حاکمیت ولایت فقیه و امام زمان(عج) بسیار تأکید داشتند، اظهار داشت: این که امروزه دیده می شود برخی رو به دشمن می کنند ناشی از مشکل شناختی آنان نسبت به خود و انقلاب است، اگر این گونه شود زور و فساد در جامعه بسیار می شود؛ این گونه زندگی کردن پیروی از سبک غربی است.

 هیچگاه نباید از تعداد کم خودی ها هراس داشته باشیم

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران توانست الگوی صحیح را به جهان نشان دهد، ادامه داد: با وجود تمامی مشکلات و سنگ اندازی برخی، انقلاب در مجموع موفق بوده است، هیچکس پیش بینی نمی کرد که انقلاب به پیرزی برسد، اگر انسان در مسیر خداوند مجاهدت کند و به او اعتماد داشته باشد، هیچگاه نباید از تعداد کم خودی ها هراس داشته باشد.

حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر، ابراز داشت: زمانی که برج های دوقلو از بین رفت و موج اسلام هراسی ایجاد شد، شاهد این بودیم که انبار های بزرگ قرآن و نهج البلاغه به سرعت خالی شد و این مسأله به سبب کنجکاوی و مطالعه مردم آمریکا نسبت به اسلام بود، در تمامی موج های دیگر اسلام هراسی به یاری خداوند جوانان به سوی اسلام حرکت ویژه داشتند.

 مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است

وی با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از ولی فقیه، عنوان کرد: در دفاع از مقام ولایت هیچگاه نباید کوتاه آمد، مشروعیت نظام به وجود ولی فقیه است، دنیا به دلیل نداشتن رهبرالهی و ولی فقیه پیاپی شکست می خورد؛ اگر رهبری نبودند برخی از مسؤولان به دلیل سیاسی کاری استخوان های یکدیگر را می خوردند.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک موی رهبر معظم انقلاب بر تمام عالم ارزش دارد، چرا برخی در مجالس خصوصی به دلیل حرف شنوی نکردن از ایشان خوشحال هستند، چرا برخی با سیاسی کاری های خود مردم جامعه را آزار می دهند؛ عذابی که بابت این گونه کارها از سوی خداوند فرستاده می شود به یقین سنگین خواهد بود.

 فتنه ای جدید در راه است

وی با اشاره به گناه بزرگ فتنه گران، گفت: کسانی در رأس فتنه ها بودند از اصحاب تابوت هستند که تمامی جهنمی ها از وجود آنان اذیت می شوند، مردم تا قیامت از آتش به پا شده ازسوی این افراد می سوزند؛ برخی به غربی ها علامت می دهند که بیایید ما را تحریم کنید، اما بعد از این کارها می گویند ما کاری انجام ندادیم، آیا خداوند از این گناهان می گذرد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: فتنه ای جدید در راه است، نادانی و خود فروختگی برخی از خواص در آینده برای جامعه مشکل ساز خواهد شد؛ اگر کسی انقلاب را قبول دارد و در آن شرکت کرده باید پای آن بایستد، کسانی که پای انقلاب نمانند به یقین ضرر خواهند کرد.


وی در پایان سخنانش خدمت به مردم را سبب نجات انسان از آتش جهنم دانست و اظهار داشت: تنها کاری که انسان را در قیامت نجات می دهد، خدمت به مردم است؛ مسؤولان نباید کاری کنند که مردم از انقلاب و اسلام رویگردان شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار