سکوت نهادهای بین‌المللی در رابطه با نقض برجام، باعث زیاده‌خواهی آمریکا شد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: نهادها و مجامع بین المللی در رابطه با برجام سکوت کردند و همین مسئله باعث زیاده خواهی آمریکا شد.
کد خبر: ۴۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ - 10July 2020

سکوت نهادهای بین‌المللی در رابطه با نقض برجام، باعث زیاده‌خواهی آمریکا شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدحسن آصفری در گفت‌وگویی به مسئله برجام و عدم پایبندی اروپایی‌ها و آمریکا در این رابطه اشاره کرد و گفت: برجام یک توافق بین‌المللی بوده که البته در این رابطه هم مقرر شده بود سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه اروپا روند اجرایی این معاهده را نظارت و دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: کشورهای عضو گروه 5+1 نماینده همه کشورهای غربی برای انجام مذاکره با ایران بودند؛ فلذا امروزه می‌بایستی دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و همه نهادهای مرتبط پیگیر مسئله برجام باشند که چرا کشوری این اجازه را به خود می‌دهد تا یک توافق بین‌المللی را زیر پا بگذارد و از انجام تعهدات خود استنکاف کند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اگر این رویه بخواهد در دنیا مرسوم شود که هر کشوری بخواهد به پروتکل‌ها و توافق‌های بین‌المللی که انجام داده پشت کند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

آصفری به سکوت نهادها و مجامع بین‌المللی در رابطه با برجام اشاره و اظهار کرد: متاسفانه؛ آمریکا به دلیل سکوت مجامع و نهادهای بین‌المللی همچون شورای امنیت و سازمان ملل زیاده خواهی می کند و حاضر نیستند به تعهدات خود عمل کنند؛ چرا که به اعتقاد ما امروزه مجموعه‌های سازمان ملل به نهادی برای پیاده کردن سیاست‌های آمریکا مبدل شده‌اند.

نماینده مردم اراک در ادامه افزود: باید به صورت جد این موضوع را از کمیسیون مشترک برجام پیگیر کرد هرچند که از کمیسیون مشترک برجام هم آبی برای ملت ایران گرم نخواهد شد؛ زیرا که این سناریو باطل است و دلیل آن هم این بوده که بررسی پرونده برجام زیر دست متهم خواهد رفت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار