وصیت‌نامه شهید «رضا عطری خطیبی»؛

پشتیبان امام باشید و راه شهیدان انقلاب اسلامی را ادامه دهید

شهید «رضا عطری خطیبی» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: از شما می‌خواهم پشتیبان امام باشید و راه شهیدان انقلاب اسلامی را ادامه دهید و راه مرا هم ادامه بدهید و هر جمعه نماز جمعه بروید تا نماز جمعه باشکوه‌تر بشود.
کد خبر: ۴۰۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ - 11July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «رضا عطری خطیبی» در 10 تیرماه 1344 در شهر تبریز چشم به جهان گشود. وی با آغاز دفاع‌مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی حضور در مناطق عملیاتی، سرانجام در 28 تیرماه 1361 در پاسگاه زید خرمشهر به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

وصیت‌نامه اینجانب «رضا عطری» این است که اگر من شهید شدم، افتخار کنید که چنین پسری بزرگ کرده بودید که در راه اسلام و در راه خدا شهید شده است. از شما می‌خواهم پشتیبان امام باشید و راه شهیدان انقلاب اسلامی را ادامه دهید و راه مرا هم ادامه بدهید و هر جمعه نماز جمعه بروید تا نماز جمعه باشکوه‌تر بشود.

هر وقت امام دستور راهپیمایی داد همه شما باید در راهپیمایی‌ها شرکت کنید. از شما می‌خواهم که در نمازهای جماعت شرکت کنید و از برادرانم می‌خواهم که در ارگان‌های انقلابی فعالیت کنند و در هسته مقاومت نگهبانی بدهند.

ان‌شاءالله این جنگ تمام می‌شود اگر این جنگ هم تمام نشد از برادرانم می‌خواهم که بیایند به جبهه، تا با مزدوران صدام بجنگند و سنگرهای شهدای این جنگ را خالی نگذراند و از پدر و مادرم می‌خواهم که هر کاری که از دست‌شان بیاید در راه اسلام به جنگ‌زدگان کمک کنند.

من از شما می‌خواهم که هر کس ادعا کرد که رضا به من بدهکار است، بدهید و هرکس ادعا کرد من به رضا بدهکارم اگر امکان داشته باشد طلب مرا بدهد و اگر داد به صندوق جنگ‌زدگان واریز شود. دوچرخه هم مال پدرم است، هرکاری دلش می‌خواهد بکند و تا چهلمین روز شهادت من شام بدهید و نگذراید منافقین که خلق مسلمان بودند در محله ما دست به تابوت من بزنند و مرا در محله خودمان پیش شهیدان خودمان دفن کنید و راه ما شهیدان انقلاب را ادامه دهید و از اهالی محله می‌خواهم که مرا حلال کنند.

درود بر خمینی روح خدا فرمانده کل قوا

و اما از پدر و مادرم و برادرانم و خواهرانم و تمام فامیلم می‌خواهم که مرا حلال کنند و راه شهیدان را ادامه بدهند.

رضا عطری خطیبی
61/4/18

انتهای پیام/

333333

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار