به همت انتشارات باقرالعلوم علیه السلام؛

کتاب «قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت» بر روی پیشخوان رفت

پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، با همت «محسن داودآبادی» و «اسماعیل بیوکافی» اثری جدید و نظامند با عنوان «قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت» را در ۲۰۰ صفحه، مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل بیت تالیف و منتشر کرد.
کد خبر: ۴۰۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ - 11July 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از نگاه دین مبین اسلام بهره‌گیری از تبلیغات صحیح در دستیابی به هدف، ضروری‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه رسول اکرم (ص) و دیگر پیامبران الهی بوده است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلا الْبَلاغُ الْمُبِینُ، و بر عهده پیامبر خدا وظیفه‌ای به جز تبلیغ آشکار نیست.

جانشینان پیامبران و علمای راستین دین اسلام نیز بر این امر تاکید داشته و دارند. امام خمینی (ره) بار‌ها در این باره فرموده‌اند: «مسلمانان، مخصوصا علمای اسلام موظفند اسلام و احکام آن را گسترش بدهند و به مردم دنیا معرفی کنند.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیاناتی درباره تبلیغ دین چنین می‌فرمایند: «تبلیغ دین، در شئون اصلی حوزه‌ها قرار داشت، عالمان بزرگ، در زمره مبلغان دیانت بودند و مسئولیت خود را در سنگر تبلغ و ارشاد ایفا کردند. حوزه‌های شیعی، تاریخ تابناک و ارجمندی در وادی گسترش معارف دین در جوامع مختلف داشتند و در این جهت، از روحانیون و دیگر حوزه‌های مذاهب اسلامی تمایزی بارز یافتند.»

منبر رفتن و سخن گفتن در امر دین، جزو شریف‌ترین کارهاست و باید و شاید که شریف‌ترین انسان‌ها، عالم‌ترین و آگاه‌ترین آن‌ها به مسائل اسلامی و عامل‌ترین آن‌ها به احکام شرعی، در این راه قدم بردارند و آن را برای خود، افتخاری بدانند، کما اینکه در گذشته هم همین طور بوده است.

از آنجا که ارتقاء فرهنگ جامعه و تحقق اهداف انقلاب اسلامی، بدون تبلیغ صحیح و نظام‌مند دین اسلام ممکن نیست، ضروری است تا پژوهشی مبتنی بر قرآن و حدیث در زمینه قواعد (مبانی و اصول) تبلیغ دین که پشتوانه نظری فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی باشد، صورت گیرد.

پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، با همت «محسن داودآبادی» و «اسماعیل بیوکافی» اثری جدید و نظام‌مند با عنوان «قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت» را در ۲۰۰ صفحه، مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل بیت تالیف و منتشر کرد.

این کتاب در سه بخش تدوین‌شده است: بخش نخست به کلیات و تعریف تبلیغ دین می‌پردازد، بخش دوم به مبانی و اصول تبلیغ پرداخته و در نهایت بخش سوم ویژگی‌های مبلّغ دینی را بررسی می‌کند. فصل اول، تعریف دین؛ فصل دوم مفهوم‌شناسی ارکان تبلیغ؛ فصل سوم عناصر مفهومی تبلیغ؛ مبانی تبلیغ دین؛ اصول تبلیغ دین و ویژگی‌های مبلغ دینی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها