مسئول بسیج سازندگی خوزستان:

عملیات فاز سوم آب‌رسانی غیزانیه هفته جاری آغاز می‌شود

سرهنگ یونس زبیدی با اشاره به اقدامات دستگاه‌های مختلف برای آب رسانی به غیزانیه و برطرف کردن مشکلات مردم این منطقه گفت: فاز سوم پروژه آب‌رسانی به غیزانیه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به امتداد ۳۰ کیلومتر است که در هفته جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و امید است ظرف چهار ماه آینده به پایان برسد.
کد خبر: ۴۰۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ - 12July 2020

عملیات فاز سوم آب‌رسانی غیزانیه هفته جاری آغاز می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ یونس زبیدی مسئول بسیج سازندگی خوزستان در گفت‌وگویی با بیان اینکه مردم غیزانیه تا قبل از عید فطر مطالبات زیادی برای حل مشکلات مربوط به آب آشامیدنی و غیرآشامیدنی خود داشتند و روز به روز با گرم‌تر شدن دما وضعیت آن‌ها وخیم‌تر می‌شد، اظهار داشت: علاوه بر مردم غیزانیه، در ۸۵ روستای منطقه غیزانیه بین ۶۰ تا ۸۰ هزار راس دام سبک وجود دارد و تأمین آب برای این احشام نیز یکی از ضروریات است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مجری پروژه‌های آب روستایی در خوزستان، یک شرکت ضعیف از نظر اعتبارات و امکانات است و کارگران این پروژه‌ها هرکدام حداقل پنج ماه حقوق نگرفته‌اند، افزود: به دلیل فرسودگی شبکه‌های آب رسانی در خوزستان و نشتی‌های این شبکه، بیش از ۵۰ درصد آبی که به سمت غیزانیه پمپاژ می‌شد هدر می‌رفت.

مسئول بسیج سازندگی خوزستان با بیان اینکه در همان ساعت‌های اولیه بحران غیزانیه، به دستور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان، قرارگاه آب‌رسانی بسیج سازندگی را در غیزانیه مستقر کردیم، خاطرنشان کرد: اولین کاری که قرارگاه آب‌رسانی بسیج سازندگی در غیزانیه انجام داد این بود که شرکت‌های متولی آب رسانی به غیزانیه را مجددا پای کار آورد. با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سردار شاهوارپور، شرکت‌های نفت مارون و کارون، فولاد خوزستان، بسیج سازندگی و سپاه‌های استان‌های مجاور ... پای کار آمدند و تعداد قابل توجهی تانکر آب برای غیزانیه فرستاده شد تا مشکل به صورت موقت رفع شود.

سرهنگ زبیدی با بیان اینکه مسئولیت تأمین آب مردم غیزانیه با آبفا روستایی خوزستان است و همه نیرو‌ها در این ماجرا خود را بازوی کمکی آبفا روستایی می‌دانند، تاکید کرد: با تشریک مساعی که انجام شد، تانکر‌های آب به داد غیزانیه رسید و آب هم به مردم رسید و هم احشام آن‌ها از بی‌آبی تلف نشدند.

وی با بیان اینکه مسئله اساسی در غیزانیه حل دائمی و همیشگی مشکل انتقال آب است که باید پیگیری شود، عنوان کرد: در زمانی که بحران آب غیزانیه شروع شد، قریب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر به اتمام پروژه آب رسانی ۲۶ کیلومتری از ایستگاه شیبان تا ایستگاه سفیره باقی مانده بود. در حال حاضر این خط تکمیل شده است و نشتی‌های طول آن نیز برطرف شده است و آبی که به ایستگاه پمپاژ و ذخیره آب سفیره می‌رسد دو برابر شده است و تقریبا می‌توانیم بگوییم آب را به حدود غیزانیه رسانده ایم.

مسئول بسیج سازندگی خوزستان با بیان اینکه فاز دو پروژه آب رسانی به غیزانیه از ایستگاه سفیره به ایستگاه غیزانیه کوچک است مجموعا ۲۸ کیلومتر است، گفت: شش کیلومتر آن قبلا اجرا شده بود و ۲۲ کیلومتر باقی مانده است. شرکت آبفا خوزستان قبول کرد که تمام این ۲۲ کیلومتر باقی مانده را انجام دهد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای اجرای فاز سه این پروژه وارد عمل شود. چهار اکیپ به صورت شبانه‌روزی پای کار فاز دو پروژه آب‌رسانی به غیزانیه هستند. امیدواریم نزدیک دو ماه دیگر فاز دو پروژه آب رسانی به غیزانیه به پایان برسد.

سرهنگی زبیدی در پایان گفت: فاز سوم پروژه آب‌رسانی به غیزانیه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به امتداد ۳۰ کیلومتر است که در هفته جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و امید است ظرف ۴ ماه آینده هم این بخش از پروژه آب رسانی به غیزانیه که بخش آخر آن است، به پایان برسد.

فاز اول پروژه آبرسانی به روستا‌های غیزانیه روز ۲۴ خرداد با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل آب و فاضلاب استان اهواز افتتاح شد. با اجرای این پروژه ۱۷ هزار مترمکعب آب در شبانه روز به ۳۰ روستای بخش غیزانیه می‌رسد که ۱۲ روستا به صورت ۲۴ ساعته تامین آب شدند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار