مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

اجرای 3 هزار برنامه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان فارس

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه 3 هزار برنامه کلان در چهل سالگی دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای برزگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس 21 کارگروه در حوزه‌های مختلف شکل گرفته که این بزرگداشت از سوم خرداد آغاز شده است.
کد خبر: ۴۰۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ - 13July 2020

اجرای  سه هزار برنامه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «سعید کوشکی جهرمی» امروز در جمع خبرنگاران که در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد با بیان اینکه  به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس 3 هزار برنامه در سطح استان برنامه‌ریزی شده اظهار داشت: برزگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس 21 کارگروه در حوزه‌های مختلف شکل گرفته که این بزرگداشت از سوم خرداد آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد که 43 هفته برنامه‌ریزی شده است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه امید است رسانه‌ها معرفی هرچه بیشتر دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهند و این باید برای جوانان و نوجوانان گفته شود، تاکید کرد: 270 هزار نفر از استان در دفاع مقدس حضور یافتند که 15 هزار نفر از اینان به درجه رفیع شهادت رسیدند و بیش از 42 هزار نفر جانباز شدند این تعداد جانبازانی هستند که ثبت شده و بخشی هم ثبت نشده و بیش از 2 هزار و 200 نفر آزاده در فارس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی، رزمندگان، انگیزه، ایمان، عشق به ارزش‌های الهی، نگهداری وطن و امکانات از جمله سرفصل‌های دفاع مقدس بود، عنوان کرد: بخش عظیمی از این رزمندگان به عشق اسلام و حفظ میهن حضور یافتند در تاریخ آمده است در دوره فتحعلی شاه قاجار، 10 سال با روسیه جنگ شکل گرفت که یک و نیم میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد، علت این اتفاق این بود که فرماندهی آن جنگ چارچوب جنگ را در کاخ خود می‌دانستند.

کوشکی‌جهرمی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی را مردم اداره کردند و پیش بردند، بیان داشت: 3 میلیون نفر از مردم ایران در دفاع مقدس حضور یافتند و یک وجب از خاک ایران کاسته نشد، این یک مدال افتخار است.

این مسئول با اشاره به ایران در جنگ با دنیا می جنگید 35 کشور به طور مستیقیم و برخی کشورها به شکل غیر مستقیم در جنگ با ایران شرکت کردند، تاکید کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید این موضوع را به خوبی تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقش اقشار گوناگون در دفاع مقدس را باید تبیین کرد، افزود: 10 درصد مردم فارس در جنگ شرکت کردند، بچه های فارس اولین گروهی بودند که در جنگ حضور یافتند و اولین شهید نیروی انتظامی در دفاع مقدس، از استان فارس بوده است.

کوشکی با یادآوری این مطلب که ستاد چهلمین سالگرد در تمام شهرستان ها تشکیل شده است، گفت: متاسفانه شرایط امروز کشور به علت شیوع کرونا شرایط خاصی است و امسال تجمعات گسترده را نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: در ابتدا مقرر بوده این محموعه پنج و نیم هکتار در اهتیار قرار گیرد، ولی طی 20 سال اخیر علی‌رغم مصوبات و همکاری‌های موزه، هیچ اقدامی انجام نشده، این اقدام شدنی است و می توان این کار را کرد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه چرا گالری موزه دفاع مقدس هنوز بعد از 10 سال خالی است، یادآور شد: فاز اول دیواره بیرونی گالری است که 40 هزار پلاک با نام شهدا، جانبازان و آزادگان، مزین و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و در چهار فاز گالری در سال 1399 تا 1400 اجرا، بهسازی و پر می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه معادل هفت استان کشور از فارس رزمنده وجود داشت و بیش از یکصد هزار رزمنده از شیراز به منطقه رفتند، تاکید کرد: بیش از سه هزار برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کل استان، توسط ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها