زارع:

منافع ملی در شرایط تحریمی با تقویت مراودات با کشورهای همسایه تامین می‌‎شود

نماینده مردم آباده و بوانات در یازدهمین مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط تحریمی، تقویت مراودات با کشورهای همسایه می‌تواند به تامین منافع ملی منجر شود.
کد خبر: ۴۰۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ - 13July 2020

منافع ملی در شرایط تحریمی با تقویت مراودات با کشورهای همسایه تامین می‌‎شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم توجه به همسایگان در شرایط تحریمی، اظهار داشت: با ۱۵ کشور هم‌مرز و همسایه هستیم و هر کشوری برای ما یک فرصت است البته تهدید‌هایی را نیز به دنبال دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسایه بودن با ۱۵ کشور برای ایران یک نقطه قوت است، افزود: اگر از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ظرفیت‌ها تبدیل به فرصت و موقعیت مناسب برای تامین منافع کشور می‌شوند.

این مقام مسوول تصریح کرد: ما بیش از سه هزار کیلومتر مرز آبی داریم که این‌ها همه نقطه قوت هستند و می‌توانیم با کشور‌های همسایه از منافع مشترک حفاظت کنیم.

زارع با بیان اینکه باید توسعه متوازن داشته باشیم و از فرصت استفاده کنیم، ادامه داد: توجه به پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه، نرخ تعرفه‌های ترجیحی و موانع غیر تعرفه‌ای را باید اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون و مقررات صادرات و واردات باید در جهت تامین منافع ملی در شرایط تحریمی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: اگر بخش‌نامه‌های بلااستفاده هر روز صادر نشود و در بحث ارز ثبات داشته باشیم، می‌توانیم از نقاط قوت و فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها