غلامحسین‌نژاد:

جسارت «بدون توقف» بیشتر می‌شود/ الگوگیری برنامه از کرسی‌های آزاداندیشی

تهیه‌کننده برنامه گفت‌وگومحور «بدون توقف» به اتفاقات جدید این برنامه در سری جدید اشاره کرد و گفت: «بدون توقف» که مدل کرسی‌های آزاداندیشی است، در سری جدید خود با جسارت بیشتری در انتخاب سوژه و مهمان، تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ - 14July 2020

رضا غلامحسین‌نژاد تهیه‌کننده برنامه گفت‌وگومحور «بدون توقف» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در خصوص تولید سری جدید این برنامه و تفاوت‌های آن با سری قبل اظهار داشت: بدون توقف از نظر بصری و فرمی در سری جدید بخاطر شیوع ویروس کرونا بدون تماشاچی تولید و پخش خواهد شد و برنامه را در فضای کافه کتاب تولید می‌کنیم. مجری برنامه نیز تغییر پیدا کرده به‌این دلیل که باید ظرفیت‌های جدید و جوانی اضافه شوند و در واقع به‌کادرسازی اهمیت دهیم.

وی جسارت در ورود به موضوعات را اتفاق تازه سری جدید این برنامه دانست و گفت: بدون توقف در سری جدید در پرداختن به موضوعات و دعوت از مهمانان جسارت بیشتری پیدا کرده است؛ یعنی هم موضوعات، چالشی‌تری انتخاب می‌شوند و هم‌اینکه مهمانان، مهمانانی هستند که کمتر در قاب تلویزیون و برنامه‌های گفت‌وگومحور حضور پیدا کرده‌اند لذا این مولفه‌ها برنامه را برای مخاطب جذاب‌تر و دیدنی‌تر خواهد کرد.

تهیه‌کننده این برنامه تصریح کرد: برخی از چهره‌های دعوت شده به بدون توقف اگرچه چهره‌هایی هستند که پیش از این در تلویزیون حضور داشته‌اند، اما مدلی که ما با آنها گفت‌وگو می‌کنیم، مدلی کاملاً متفاوت است. مثلاً حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون قوه قضائیه همواره در تلویزیون به‌عنوان ارائه‌دهنده گزارشات قوه قضائیه حاضر بوده اما در این برنامه توسط جوانانی از جنس متن جامعه به چالش کشیده می‌شود و سوالات کف خیابانی و البته کارشناسی از ایشان پرسیده شده و پاسخ داده‌اند لذا در سری جدید هم میهمان و هم موضوعاتی که قرار است به آن بپردازیم، برنامه را چالشی‌تر و جذاب‌تر می‎کند.

مسوولین دولتی حاضر به حضور در برنامه نشدند!

غلامحسین‌نژاد با تاکید بر اینکه این برنامه برای پاسخ به شبهات اصلی و اساسی جوانان و جامعه به‌وجود آمده، عنوان کرد: قطعاً موضوعاتی چون مسائل اقتصادی و مشکلات روز مردم نیز معضلاتی هستند که باید به آن‌ها بپردازیم و ما نیز به‌آن‌ها فکر کرده‌ایم همانطور که در جریان گرانی بنزین، یک قسمت از برنامه بدون توقف به این مسئله اختصاص پیدا کرد؛ اما سیاست اصلی ما پرداختن به موضوعات و مشکلات تاریخ مصرف‌دار نیست، بلکه آمده‌ایم به موضوعات و شبهات اساسی کشور بپردازیم؛ البته لازمه پرداختن به چنین موضوعاتی حضور مسئولین دخیل در آن موضوعات است چراکه علیرغم دعوت‌های مکرر برنامه بدون توقف، مسوولین دولتی تاکنون حاضر به شرکت در برنامه نشده‌اند.

وی موضوعات برنامه بدون توقف را از موضوعات روز جامعه دانست و گفت: یک‌سری از شبهاتی که این برنامه به آن‌ها می‌پردازد، شبهاتی هستند که با پرداختن با آن‌ها مشخص می‎شود که این مسائل چقدر عمومیت داشته‌اند. به‌عنوان نمونه موضوع فرزندآوری را که سال گذشته به‌آن پرداختیم دقیقاً در مقطع گرانی‌ها ضبط و پخش شد درحالی که این مسئله یک بحران ملی است و حضرت آقا نیز چندین بار بر این موضوع تاکید داشته‌اند؛ یا موضوع حجاب که دغدغه بخشی از جامعه است و نمی‌توانیم به‌راحتی از آن بگذریم. فکر می‌کنم همه موضوعاتی که ما درباره آنها صحبت کرده‎ایم، از موضوعات مهم و دغدغه جامعه بوده‌اند.

تهیه‌کننده بدون توقف در پاسخ به سوالی مبنی بر مورد ممیزی قرار نگرفتن این برنامه از سوی تلویزیون گفت: واقعاً هنوز روند مورد ممیزی قرار نگرفتن برنامه بدون توقف ادامه دارد. البته موفقیت بدون توقف به‌دلیل حضور بنده نیست چراکه یک تیم دغدغه‎مند این برنامه را تولید می‌کند و البته حمایت شبکه سه نیز از برنامه خیلی زیاد بوده است و جاهایی که ما با مشکل روبرو می‌شدیم و فشارهایی وارد می‌شد، سازمان صدا وسیما و شبکه سه و شخص دکتر فروغی حامی برنامه بودند.

غلامحسین‌نژاد افزود: فکر می‌کنم علت موفقیت برنامه بعد از عنایت خدا، حمایت و لطف مردم بوده چراکه خیلی به برنامه اهمیت دادند و نشستند و برنامه را دیدند. آماری که مرکز افکارسنجی «ایسبا» هفته گذشته درخصوص پربیننده بودن برنامه‌ها اعلام کرد، نشان می‌دهد مردم خیلی وقت گذاشته‌اند و مسائل را دنبال کرده‌اند. بازخوردهایی که ما از جامعه می‌بینیم نشان می‌دهد برنامه بدون توقف، برنامه موفقی بوده است. همه این موفقیت‌ها به دلیل مدل گفتمانی است که در بدون توقف اتفاق افتاده است، ما چند جوان را در محیطی جمع می‌کنیم تا خیلی راحت شبهاتشان را مطرح و پاسخ آنها را دریافت کنند، این مدل با ایرانی بودن ما خیلی همخوانی دارد چراکه یک مدل کاملا ایرانی است که در سال‌های خیلی دور سابقه داشته است.

«بدون توقف» مدل کرسی‌های آزاداندیشی است

وی تاکید کرد: ما زمانی در بدون توقف به خواسته خودمان نزدیک می‌شویم که این مدل گفت‌وگو در دانشگاه‌ها رواج پیدا کند؛ انتظار داریم در سال تحصیلی جدید با بازگشایی دانشگاه‌ها چنین اتفاقی در دانشگاه‌ها با ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی شکل بگیرد چراکه مدل این برنامه همان مدل کرسی‌های آزاداندیشی است که سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کرد‌ه‌اند که باید اتفاق بیافتند و هنوز شکل نگرفته است؛ بدون توقف داعیه‌دار ایجاد این دست کرسی‌هاست که امیدواریم جوانان و دانشجویان و نسل جدید به این موضوعات بیشتر توجه کنند تا پاسخ داده شود و گره‌ها باز شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار