یادداشت/ حجت الاسلام محمد هادی خسروی راد

به یاد ۱۶۰۰ شهید حجاب مسجد گوهرشاد

در سایه پاکبازی‌های ملت متعهد و متدین و در سایه‌سار اسلام ناب، امروز شاهد حضور هزاران «زن» اندیشمند و موثر در سمت‌ها و شغل‌های متعدد در جامعه اسلامی هستیم.
کد خبر: ۴۰۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ - 15July 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی‌راد»؛ صفحات تاریخ بشر پر است از ظلم به «زن» چه بسیار پادشاهانی که با دیدن جمال خدا داده یک زن در او طمع کردند و حتی اگر شوهر و فرزندانی داشت با بدترین روش‌ها او را به صید خود در آوردند.

حقیقت آن است که در اعصار دور و نزدیک صاحبان قدرت‌های کوچک یا بزرگ آنگاه که توانسته‌اند چون صیادی زبردست به شکار «زن» پرداخته‌اند و ظلم‌های بزرگی را رقم زده‌اند.

به راستی با این مصیبت چه باید کرد؟ چرا جوامعی که عنوان پیشرفته را یدک می‌کشند و بر عالم فخر فروشی می‌کنند نتوانسته‌اند امنیت «زن» را در جامعه خودشان یا حتی در ادارات و حتی در ارتش‌های آن‌چنانی خود حفظ نمایند؟ در این شیوه زندگی که از غرب به برخی از انسان‌ها الهام می‌شود چرا باید آمارهای تأسف‌بار تجاوز و مزاحمت برای زن وجود داشته باشد؟ کی و چه زمانی این درد قدیمی بشر درمان خواهد شد؟

اگر به بیماری مسری خود باختگی مبتلا نباشیم اسلام دستور جامعی در احیای عظمت زن و بقای صفات انسانی او و نگاه انسانی به او دارد، درسی که رضا خان و رضاخان‌ها در اعصار مختلف تاریخ نیاموختند .

رضاخان‌ها که پیشرفت را در کنار گذاشتن سرمایه‌های فرهنگی و معرفتی یک ملت معنا می‌کنند شاید دقت نکردند که هر چیز قدیمی بد نیست و هرچه سنت است به جرم آن‌که از اعصار دور به دست ما رسیده‌است و به جرم اینکه منطبق با ایسم و تفکرهای بیگانه نیست نباید کنار گذاشته‌شود.

در سایه پاک‌بازی‌های ملت متعهد و متدین و در سایه سار اسلام ناب خمینی کبیر، امروز شاهد حضور هزاران «زن» اندیشمند و مؤثر در سمت‌ها و شغل‌های متعدد جامعه اسلام هستیم.

ما به مدد خون شهدا ثابت کرده‌ایم که تفکر ابلهانه رضا‌خان‌های تاریخ تفکر منحط و باطل است. زنِ امروز، در عین حال که چادر فاطمه زهرا (س) را بر سر دارد در مهمترین عرصه‌ها حضور اثر گذار دارد. امید آنکه بتوانیم نسخه اسلام را در مرحله اول به مسلمین و سپس به همه‌ عالم بشناسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها