مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی برای تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس است

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه اولین کسی که باید دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب را برای جامعه بازگو کند روحانیت است، گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصت خوبی برای معرفی شهدای روحانیت و نقش این قشر در دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۰۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ - 14July 2020

ببزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی برای تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس استه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز در نخستین جلسه کارگروه حوزه و روحانیت ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس که در این اداره‌کل برگزار شد با بیان اینکه روحانیت در تاریخ اسلام همیشه نقش آفرین بودند اظهار داشت: روحانیت باید اولین کسی باشند که دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس را برای جامعه بازگو کند و بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فرصت خوبی برای معرفی شهدا و رزمندگان روحانی و نقش آفرینی آنها در دوران دفاع مقدس است.

کوشکی با اشاره به اینکه سخاوتمندترین انسان ها روی کره زمین رزمندگان دوران دفاع مقدس است گفت: این رزمندگان شجاع و دلیر بودند که در دفاع مقدس جانفشانی کردند و از گرانبها ترین چیز خود که جانشان بود گذشتند و این نشان از سخاوت آنها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: روحانیت 30 برابر میانگین سایر اقشار در دفاع مقدس حضور داشتند که نتیجه این حضور در استان فارس تقدیم 350 شهید روحانی و بیش از 2 هزار رزمنده است.

وی ادامه داد: اگر به امار کلی جمعیت روحانیت در دوران دفاع مقدس نگاه کنیم نسبت به جمعیت نزدیک 50 درصد روحانیون در دفاع مقدس نقش آفرین بودند که همین موضوع مسئولیت روحانیون را نسبت به تبیین جایگاه روحانیت در دفاع مقدس را آشکار می کند.

کوشکی ابراز داشت: این اداره کل آمادگی لازم جهت چاپ کتاب نقش روحانیت استان در دفاع مقدس را دارد و اقدامات شایسته‌ای نیز در این خصوص در این اداره کل صورت گرفته که به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی تعدادی از رزمندگان روحانی استان می‌توان اشاره کرد.

وی گفت: در جهت آشنایی بیشتر روحانیون باید دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه استان تدریس شود که در این زمینه این اداره‌کل آمادگی تامین اساتید این دو واحد درس را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار