قالیباف در پاسخ به نادران:

تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس طبق مقررات انجام شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس طبق مقررات انجام شد و اقدامی خلاف آیین‌نامه انجام نشده است.
کد خبر: ۴۰۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ - 15July 2020

تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس طبق مقررات انجام شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: هیات رئیسه مجلس سوگند خورده است که بی‌طرفی کامل را در انجام وظایف خود مراعات کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار است و به هیات رئیسه و کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس اختیار داده شده که سقف و کف کمیسیون‌ها را به هر تعدادی که می‌خواهند افزایش یا کاهش دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: همچنین هیات رئیسه مجلس یک مصوبه ۴۱ بندی برای ۴۱ نفر و با هدفی خاص تدوین کرد تا این نمایندگان در کمیسیون‌هایی خاص فعالیت کنند، به گونه‌ای که تحصیلات برخی از آنان با کمیسیونی که در آن فعالیت می‌کنند، مطابقت ندارد و شش نفر در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عضو شدند که مشاغلشان مرتبط نیست.

نادران گفت: در حال حاضر هم هیات رئیسه مجلس به دنبال آن است که تعداد سقف و کف کمیسیون‌ها را تغییر دهد که می‌توان گفت جای تأسف دارد. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: تذکر شما وارد نیست و زمانی که فرآیند شکل‌گیری کمیسیون‌ها را آغاز کردیم، آیین‌نامه روشن بود و دستورالعملی در پیوست خود داشت که در آن دستورالعمل اگر بنا بود اصلاحی انجام شود، شعب و هیات رئیسه می‌توانستند این دستورالعمل را طبق مقررات اصلاح کنند.

وی بیان کرد: در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس بحث تغییر در کف و سقف کمیسیون‌ها مطرح شده و موافقان و مخالفان می‌توانند در این باره صحبت کرده و تصمیم‌گیری کنند بر این اساس، خلاف آئین‌نامه عمل نشده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار