موالی‌زاده در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور:

دفاع مقدس قطعه‌ نورانی تاریخ ایران و اسلام/ ملت ایران تهدید جنگ تحمیلی را به فرصت دفاع مقدس تبدیل کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان‌ اینکه دفاع مقدس قطعه‌ نورانی و بهشتی تاریخ ایران، اسلام و بشریت است، گفت: ملت بزرگ ایران، تهدید جنگ تحمیلی را با کیمیاگری امام (ره) و ظرفیت معنویی که در جامعه وجود داشت، تبدیل به فرصت دفاع مقدس کرد.
کد خبر: ۴۰۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 15July 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست شورای فرهنگ عمومی کشور روز گذشته (سه‌شنبه) در خصوص بررسی سند گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاونین وزرا، نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های کشوری، لشکری و عمومی و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست، «سیدمحمدرضا موالی‌زاده» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه دوران دفاع مقدس قطعه‌ نورانی و بهشتی تاریخ ایران، اسلام و بشریت است، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران، تهدید جنگ تحمیلی را با کیمیاگری امام (ره) و ظرفیت معنویی که در جامعه وجود داشت، تبدیل به فرصت دفاع مقدس کرد.

وی به ذکر خاطره‌ای از شرکت در اجلاس بین‌المجالس پرداخت و گفت: برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس به مسکو رفته بودیم و در آنجا به دیدن موزه جنگ رفتیم. نکته قابل توجه این موزه بُعد اجتماعی آن بود که برخی از عروس و دامادها برای عکس یادگاری حضور پیدا می‌کردند و به جانباختگان جنگ ادای احترام می‌کردند. روسیه در تاریخ دو مقاومت بزرگ داشته است، یکی در برابر ناپلئون و دیگری در مقابل هیتلر. مردان و زنان آن‌ها در جنگ جهانی دوم مقاومت کرده بودند؛ ولی جنگ آن‌ها مبنای ایدئولوژیک نداشته است؛ درحالی‌که ما در دفاع مقدس بر اساس یک تفکر الهی ایستادگی کردیم و حماسه به عرفان گره خورد و یک پدیده نورانی شکل گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: وقتی در مقطعی برای همین اجلاس به استرالیا رفته بودیم و خیلی مختصر و با بودجه‌ی اندک این مراسم را اجرا می‌کردند، یک روز ما را به بازدید موزه جنگ بردند؛ درحالی‌که برای ما عجیب بود که استرالیا موزه جنگ داشته باشد. بازدیدهای مختلفی را برای دانش آموزان و دانشجویان طراحی کرده بودند؛ یعنی کشوری که نقش پررنگی در جنگ نداشت بود، برای اینکه روح مقاومت و سلحشوری را بتواند به نسل بعد منتقل کند، چنین اقداماتی داشت، لذا ما باید به‌طور جدی تلاش کنیم تا این آموزه‌های دفاع مقدس به نسل بعدی منتقل شود.

موالی‌زاده به فعالیت‌های ارزشمند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: تولید فیلم و سریال، انتشار کتاب و ساخت موزه‌های استانی همگی ارزشمند است؛ اما این رویکرد بایستی دو هدف را دنبال کند؛ اول اینکه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تبدیل به فرصتی شود که این پدیده اجتماعی‌تر شود و دوم، انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جدید، دانش آموزان و دانشجویان بیش از پیش صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار