شهید «رجب موسی‌زاده»؛

شادی و تبسم همیشه آذین بند چهره او بود

شادی و تبسم همیشه آذین بند چهره شهید «رجب موسی‌زاده» بود، اما علیرغم ظاهر شاد و خندان در مواجه با مشکلات دوستان و آشنایان به شدت متاثر میشد، ایثار و از خود گذشتگی در راه دوستان و همکارانش از خصوصیات دیگر او بود که در همه حال کمک حال آنان بود.
کد خبر: ۴۰۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ - 15July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «رجب موسی‌زاده» در سال 1361 در شهرستان ملکان آذربایجان‌شرقی به دنیا آمد. وی پس از گذراندن 2 سال خدمت مقدس سربازی در نیروی انتظامی، به جهت علاقه وافر به نظام پلیسی، در سال 1383 به استخدام نیروی انتظامی درآمد. این شهید والامقام پس از یکسال خدمت صادقانه در کلانتری 15 تبریز، سرانجام در شبانگاه 17 شهریور 1389 در حین درگیری با اشرار مسلح در یک عملیات تجسس به فیض شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

استوار شهید «رجب موسی‌زاده» در سال 1361 در روستای عباس‌آباد از توابع شهرستان ملکان در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. دوران طفولیت، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و دوران راهنمایی و متوسطه را در مدارس شهر به پایان رساند.

وی در سال 1381 بعد از اخذ مدرک دیپلم به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از گذراندن 2 سال خدمت مقدس سربازی در نیروی انتظامی برای ورود به دانشگاه ادامه تحصیل داد و پس از گرفتن مدرک پیش دانشگاهی، به جهت علاقه وافر به نظام پلیسی در سال 1383 به استخدام نیروی انتظامی درآمد.

وی دوره آموزشی خود را در مرکز آموزشی ثامن‌الائمه شهر مقدس مشهد گذراند و پس از اتمام آن به شهرستان میانه منتقل شد و بعد از یکسال به هنگ مرزی ارومیه انتقال یافت و پس از گذشت 3 سال در سال 1388 جهت ادامه تحصیل به تبریز منتقل و در کلانتری 15 به خدمت مشغول شد.

رجب، پس از انتقال به تبریز با توجه به اینکه در طول خدمت دو مرحله در دانشگاه قبول شده بود ولی به اقتضای شرایط نتوانسته بود ادامه تحصیل بدهد در سال 1389 در رشته حقوق قبول شد که عمرش کفاف ادامه تحصیل را نداد.

شهید موسی‌زاده پس از یکسال خدمت صادقانه در کلانتری 15 به عنوان افسر آگاهی، سرانجام در شبانگاه 17 شهریور 1389 در حین درگیری با اشرار مسلح در یک عملیات تجسس به فیض شهادت نائل آمد.

خصوصیات بارز شهید:

شادی و تبسم همیشه آذین بند چهره او بود، اما علیرغم ظاهر شاد و خندان در مواجه با مشکلات دوستان و آشنایان به شدت متاثر میشد، ایثار و از خود گذشتگی در راه دوستان و همکارانش از خصوصیات دیگر او بود که در همه حال کمک حال آنان بود.

برطرف نمودن گرفتاری‌ها و مشکلات مردم و همکارانش را بر مرتفع ساختن نیازمندی‌های خود و خانواده‌اش ترجیح می‌داد.

از خصوصیات دیگر شهید موسی زاده عشق و علاقه وافر به کار و خدمت و نظام بود او اکثر اوقات شبانه روز را در خدمت نظام بوده و کار ماموریت‌های محوله خود را بر دیگر امور زندگی ترجیح می‌داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار