نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین: الحاق کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسیم

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد، اتحادیه اروپا طرح اشغال اراضی کرانه باختری یا هر طرح یکجانبه دیگری مانند آن را به رسمیت نخواهد شناخت.
کد خبر: ۴۰۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ - 15July 2020

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین: الحاق کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سوین کوهن فن بورگسدورف» نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین امروز (چهارشنبه) با «صبری صیدم» معاون دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح در رام‌الله دیدار داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، بورگسدورف گفت: اتحادیه اروپا طرح الحاق یا هر اقدام یکجانبه دیگری که به روند صلح ضربه بزند و منطقه را به خشونت بکشاند، به رسمیت نخواهد شناخت.

وی تأکید کرد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در کنار ملت فلسطین و حقوق آن در ایجاد دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ ایستاده‌اند.

صیدم نیز به نوبه خود نماینده اتحادیه اروپا را در جریان خطرات تهدیدات رژیم صهیونیستی برای اشغالی اراضی و تأثیر آن بر روند صلح و نیز پیامدهای منطقه‌ای داخلی و بین‌المللی آن قرار داد.

وی تأکید کرد، تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی در صفی واحد در برابر طرح‌های رژیم صهیونیستی که مورد حمایت آمریکا هم هست، ایستاده‌اند.

اخیرا ۱۱ وزیر خارجه اروپایی در نامه‌ای خواستار مشخص شدن گزینه‌های این اتحادیه برای بازداشتن تل‌آویو از اجرای این طرح شدند.

روزنامه «هاآرتص» سه‌شنبه گذشته در خبری نوشت، این نامه توسط وزرای خارجه فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال و مالت نوشته و برای «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شده است.

انتهای پیام/141

نظر شما
پربیننده ها