صنعاء:

کشتار کودکان و زنان یمن با چراغ سبز سازمان ملل بود

مقامات صنعا دور جدید حملات ائتلاف سعودی در کشتار زنان و کودکان یمن را ناشی از سکوت سازمان ملل خواند و خواستار اعزام فوری یک کمیته تحقیق بین المللی برای بررسی جنایات ائتلاف سعودی به یمن شدند.
کد خبر: ۴۰۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ - 15July 2020

کشتار کودکان و زنان یمن با چراغ سبز سازمان ملل بودبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن به دنبال تشدید حملات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان در یمن خواستار تحقیق بین‌المللی درباره جنایات جنگی ائتلاف در یمن شد.

در بیانیه وزارت حقوق بشر یمن آمده است: «ما خواهان اعزام یک کمیته تحقیق بین المللی به منظور اطلاع مستقیم از جنایات رژیم‌های سعودی و امارات در یمن هستیم».

در این بیانیه آمده است: «ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که مدیریت کنونی سازمان ملل را برکنار کند و آن را مقصر این جنایات بداند».

وزارت حقوق بشر یمن گفت که از زمانی که سازمان ملل نام عربستان را از فهرست سیاه کشتار کودکان خارج کرده است (۲۶ خرداد ماه گذشته) حملات ائتلاف سعودی به یمن با کشته شدن بیش از ۳۲ کودک و ۲۲ زن همراه بوده است.

باعلوی در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» سکوت سازمان ملل در قبال جنایات ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها طی بیش از پنج سال گذشته را محکوم کرد و گفت: «این موضوع، ائتلاف سعودی را برای ارتکاب بیشتر جرایم گستاخ‌تر می‌کند و جامعه بین المللی را همدست با دشمن قرار می‌دهد».

این دیپلمات یمنی با بیان اینکه ائتلاف سعودی دور جدیدی از جنایات خود را در کشتار کودکان و غیرنظامیان آغاز کرده است، گفت: «محاصره ظالمانه علیه یمن و ممانعت از ورود غذا و دارو و سوخت در شرایط کرونا به یمن هم یک جنایت جنگی در حق ملت یمن است».

باعلوی شتابزدگی دبیر کل سازمان ملل در حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست ننگ کشتار کودکان را هم چراغ سبز به ائتلاف برای ارتکاب جنایات جدیدی با تایید سازمان ملل توصیف کرد.

نماینده یمن در سازمان ملل بر ضرورت تحرک جدی در محافل بین المللی برای مقابله با جنایات ائتلاف سعودی تاکید کرد و گفت: «بر اساس قانون بین الملل باید مجرمان به دلیل ارتکاب جنایات جنگی تحت پیگرد بین المللی قرار گیرند».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها