مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان مطرح کرد؛

تدوین نقش روحانیون سمنان در دایره المعارف استانی دفاع مقدس

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: نقش روحانیون سمنان باید در دانش‌نامه دفاع مقدس استان تبیین شود، تا بتوان آن‌چنان که شایسته است نقش روحانیون در دانش‌نامه دفاع مقدس استان را جهت انتقال به آیندگان ثبت و ماندگار کرد.
کد خبر: ۴۰۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ - 16July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در  جلسه شورای راهبردی روحانیت دردفاع مقدس اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت بیدار و هشیار که در رأس آن خمینی کبیر قرار داشت، عامل تحوّلات مهمی در منطقه و جهان شد.

سلامی  ادامه داد: سنگ صبور رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد روحانیت بودند و هر جا احساس می‌شد رزمندگان از لحاظ روحی نیاز به تقویت دارند طلاب بودند که حضور پیدا می‌کردند.

وی با بیان این که بسیاری از طلاب در دوران دفاع مقدس از نیروهای رزمی بوده اند، افزود: بسیاری از شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس در خطوط مقدم به شهادت رسیده اند که به معنای پیشگام بودن روحانیت در دوران دفاع مقدس بوده است و تبلیغ گوشه ای از فعالیت های روحانیت در دفاع مقدس است.

این مقام مسئول با بیان این که  روحانيون و مبلغان دينی نقش تاثيرگذار و به سزايی در سال‌های دفاع مقدس داشتند، گفت: در دفاع مقدس، روحانیت فعالیت‌های متعددی چون تربیت نیروهای مبارز، جذب و اعزام نیرو، بدرقه رزمندگان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، دعا کردن برای رزمندگان، تشییع پیکر شهدا بر عهده داشتند و عدّه‌ای از روحانیون در پادگان‌ها، اردوگاه‌ها و یگان‌های در خط به آموزش رزمندگان اسلام نسبت به احکام، اعتقادات و … اهتمام می‌ورزیدند و شبهات دینی ایشان را پاسخ می‌دادند.

وی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان در واقع دایره المعارفی است که اطلاعات شهدا و اشخاص، گروه نظامی و جغرافیا، گروه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در آن درج می‌شود و مرجع قابل استناد و ارزشمندی برای آیندگان خواهد بود.

سلامی با اشاره به ضرورت تدوین دانشنامه و دائره‌المعارف دفاع مقدس در استان گفت: این مهم می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان  این که نقش روحانیون سمنان باید در دانش‌نامه دفاع مقدس استان تبیین شود، افزود: تهیه بانک اطلاعاتی روحانيون در دوران دفاع مقدس و ثبت خاطرات روحانيون در جبهه‌های نبرد حق عليه باطل، جمع آوری اسناد كتبی و شفاهی حضور مراجع و روحانيت در دوران دفاع مقدس از ديگر اقدامات انجام شده در راستای تدوين اين دانشنامه است، تا بتوان آن‌چنان که شایسته است نقش روحانیون در دانش‌نامه دفاع مقدس استان را ثبت و ماندگار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار