معارضان سوری مدعی شدند؛

آمادگی نظامیان سوری و روسی برای عملیات نظامی در «ادلب»

معارضان سوری مدعی شدند که ارتش سوریه و نیروهای روس، تجهیزات نظامی به استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه ارسال کردند.
کد خبر: ۴۰۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ - 16July 2020

آمادگی نظامیان سوری و روسی برای عملیات نظامی در «ادلب»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری معارض ادعا کردند که ارتش سوریه و نیروهای روس، تجهیزات نظامی به استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه ارسال کردند.

این منابع که خواستند نام آن‌ها فاش نشود، به خبرگزاری آلمان گفتند که «نیروهای دولتی سوریه طی روزهای اخیر گذشته، تجهیزات نظامی از ریف دمشق و حمص [به ادلب] ارسال کردند».

معارضان با بیان اینکه «نیروهای وابسته به لشکر پنجم –تحت‌الحمایه روسیه- و یگان‌های ویژه روس وارد استان ادلب شدند»، تأکید کردند: «نیروهای دولتی سوریه برای یک عملیات نظامی آماده می‌شوند».

به گزارش روزنامه رأی الیوم به نقل از معارضان، احتمالا این عملیات پس از انتخابات روز یک‌شنبه آتی آغاز می‌شود یا اینکه می‌تواند «این نیروهای نظامی، اهرم فشاری برای ترکیه باشد که از طریق گذرگاه کفرلوسین در استان ادلب، به‌صورت مداوم، تجهیزات نظامی ارسال می‌کند».

به گزارش این روزنامه، جنگنده‌های روس و توپخانه ارتش سوریه نیز طی دو روز گذشته، بر شدت حملات خود در مناطق مختلف استان ادلب افزوده‌اند.

این در حالی است که هم‌اکنون بخش اعظم استان ادلب در اشغال تروریست‌های وابسته به ترکیه قرار دارد و دولت سوریه نیز متعهد شده است که این بخش از خاک خود را از تروریسم پاک کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار