نظامیان سوری اشغالگران آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند

نظامیان سوری مستقر در یک مقر ایست و بازرسی مانع عبور گشت نیرو‌های اشغالگر آمریکایی شدند.
کد خبر: ۵۴۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ - 23August 2022

نظامیان سوری اشغالگران آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان ارتش سوریه مستقر در یک مقر ایست و بازرسی در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) مسیر عبور گشتی‌های ارتش آمریکا را سد کرده و مانع عبور آن‌ها شدند.

به نوشته خبرگزاری سوریه، (سانا)، گشتی‌های آمریکایی تلاش داشتند وارد روستای «الصالحیه» در اطراف شهر قامشلی شوند که با مقاومت نظامیان ارتش سوریه مواجه شدند.

به گفته منابع محلی، آمریکایی‌ها سوار بر شش خودروی نظامی به همراه یک خودروی نظامی متعلق به شبه‌نظامیان کرد سوریه (موسوم به قسد) بودند و در نهایت مجبور شدند از راهی که آمده‌اند، بازگردند.

این منابع همچنین گفتند که لحظات نفس‌گیری در آن شرایط حاکم شده بود و بالگرد‌های آمریکایی نیز شروع به پرواز بر فراز منطقه کردند، اما در نهایت با اصرار نظامیان ارتش سوریه بر موضع خود، نظامیان اشغالگر آمریکایی عقب‌نشینی کردند.

استان الحسکه و مناطق تحت کنترل کرد‌های سوریه همواره شاهد تنش و درگیری میان عشایر و ساکنین منطقه با نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و شبه‌نظامیان «قسد» بوده است. همچنین بار‌ها نظامیان سوری مانع عبور گشتی‌های آمریکایی شده و اهالی منطقه نیز به کمک ارتش سوریه آمده‌اند.

آمریکا از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شده و اقدام به تجهیز و آموزش مخالفان دولت دمشق کرده و همزمان چندین پایگاه و مقر در شمال شرق سوریه و جنوب شرق این کشور دایر کرده است؛ حضوری که دولت سوریه آن را اشغالگری و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌داند. از سوی دیگر، اهالی روستا‌های استان دیرالزور، رقه و الحسکه نیز تاکنون بار‌ها علیه حضور اشغالگران آمریکایی تجمع و اعتراض کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها