افزایش حضور نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه

نظامیان تروریست آمریکایی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه، در حال گسترش پایگاه‌های غیر قانونی خود هستند.
کد خبر: ۵۴۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ - 19September 2022

افزایش حضور نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان تروریست آمریکایی که رهبری ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش را بر عهده دارند، حضور نظامی و امنیتی خود را در مناطق شرق سوریه تقویت کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی حاضر در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) گزارش داد، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی حضور خود را در پایگاه غیر قانونی واقع در منطقه «جسم السد الشمالی» افزایش داده‌اند.

این منابع خبر دادند که تروریست‌های آمریکایی این پایگاه را به سامانه‌های راداری مدرن مجهز کرده و چند انبار بزرگ نیز در اطراف آن احداث کرده‌اند. این پایگاه، از نخستین پایگاه‌هایی است که آمریکا به همراه مزدوران خود در الحسکه، به صورت غیر قانونی احداث کرد.

در این منطقه انبار‌های بزرگی وجود دارد و مرکز فرماندهی و یک باند فرود بالگرد‌های نظامی در آن قرار دارد. عناصر آمریکایی همچنین پایگاه «صوامع الحبوب» (سیلو‌های غلات) را گسترش دادند.

این پایگاه هم شامل یک باند پرواز است. این پایگاه در شهرک «تل بیدر» در شمال الحسکه واقع شده است. عناصر آمریکایی این پایگاه را به یک مقر متصل کردند که پیشتر متعلق به ارتش سوریه بوده، ولی شبه‌نظامیان کُرد آن را به مقر خود تبدیل کرده‌اند.

در همین ارتباط، پس از انتشار برخی اخبار مبنی بر این که روسیه به تروریست‌های وابسته آمریکا در داخل پایگاه آمریکایی «التنف» حمله کرده است، مقام‌های نظامی این کشور گفتند که تشدید تنش‌های روسیه در سوریه خطر درگیری مستقیم با آمریکا را به دنبال دارد.

مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند که روسیه یکسری عملیات علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه در ماه جاری انجام داده است که شامل عملیات این هفته به یک پایگاه استراتژیک در بخش جنوبی این کشور می‌شود (جزئیات بیشتر).

این در حالی است که دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است که حضور آمریکایی‌ها در خاک این کشور غیر قانونی بوده و به منزله اشغالگری است. دمشق می‌گوید که به این اشغالگری پایان خواهد داد و خاک خود را آزاد خواهد کرد.

مناطق شرق و شمال شرق سوریه، حاوی ذخایر عظیم نفتی است که آمریکا به همراه مزدوران خود، بخش اعظم آن را غارت می‌کند. آمریکایی‌ها حتی به محصولات کشاورزی سوریه هم رحم نمی‌کنند و بار‌ها محصولات کشاورزان سوری را غارت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار