درخواست اتحادیه عرب برای اعزام تیم تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایت علیه اسرای فلسطینی

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین اشغالی فلسطین اعلام کرد، باید برای بررسی جنایت‌های سازماندهی شده علیه اسرای فلسطینی، تیم تحقیق بین‌المللی اعزام شود.
کد خبر: ۴۰۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ - 16July 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب خواستار پاسخگو کردن مقامات رژیم صهیونیستی و اعزام تیم تحقیق بین‌المللی برای بررسی جنایت‌های سازماندهی‌شده و پیوسته علیه اسرای فلسطینی به‌ویژه در سایه شیوع کرونا شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «وفا»، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی درباره وضعیت فعلی هشدار داد و گفت، اگر به این وضعیت با سرعت رسیدگی نشود، ممکن است زندان‌ها به گور‌های جمعی تبدیل شوند.

ابوعلی مقامات رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل زندگی و جان اسرای فلسطینی دانست و گفت، سیاست‌ها و اقدامات عمدی این رژیم منجر به شهات ده‌ها اسیر شده که آخرین آن‌ها «سعدی الغرابلی» است.

وی به «کمال ابوعمرو» دیگر اسیر فلسطینی که مبتلا به کرونا شده است و سرطان حنجره نیز دارد، اشاره کرد و درباره پیامد‌های اهمال پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

ابوعلی تأکید کرد، رژیم صهیونیستی همچنان به قواعد و اصول بی اعتنایی می‌کند و تدابیر لازم برای پیشگیری از کرونا را انجام نمی‌دهد خصوصاً اینکه در زندان‌های این رژیم حدود ۷۰۰ اسیر سالخورده و بیمار وجود دارد که بر اساس قانون و منشور‌های بین‌المللی باید آزاد شوند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها