مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان:

فضای مجازی فرصتی برای توسعه فرهنگ و تبلیغات دینی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر ظرفیت‌های فضای مجازی، گفت: فضای مجازی فرصت و امکان مناسبی در جهت رشد و توسعه فرهنگ و تبلیغات دینی است که نباید از آن غافل شد.
کد خبر: ۴۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ - 17July 2020

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: یکی از حرکت‌های جدی سازمان تبلیغات ایجاد تحول در حوزه تبلیغ است. ما در همه شهرستان‌ها، گروه‌های جهادی- تبلیغی را مورد شناسایی قرار می‌دهیم تا از آن‌ها در مسیر تبلیغ دین بهتر استفاده کنیم و در برخی از شهرستان‌ها مدیران ما در کنار مدیران سایر نهاد‌های دینی و اجتماعی قرار گرفته‌اند و به جمع‌آوری کمک به رفع مشکلات اقشار کم بضاعت جامعه مشغول هستند.

وی افزود: نمونه بارز و آشکار کار جهادی مدیران را می‌توان در ماه مبارک رمضان مشاهده کرد که همه مدیران تبلیغات اسلامی در کنار هم توانستند نسبت به فضاسازی و زمینه سازی تبلیغاتی در جلب کمک‌های مردمی کمک کنند و این حرکت آثار و برکات بسیاری داشت.

این مقام مسئول با تاکید بر فعالیت‌های این سازمان، بیان کرد: مدیران ما از روحیه جهادی بالایی برخوردار هستند و بعضا شاهد رفتار‌هایی از سوی آنان هستیم که در وظایف تعریف شده آنان قرار ندارد؛ برای مثال مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاسک با اطلاع یافتن از نیاز تعدادی روستا به برق نسبت به حل این مشکل اقدامات مهمی انجام داده است و انشعاب برق به آن روستا‌ها داده شده است.

انصاری راد عنوان کرد: احداث و تعمیر خانه عالم، جلب کمک‌های خیرین از استان‌های دیگر و محرومیت زدایی از دیگر اقدامات مدیران ما در مناطق مختلف استان است.

وی بیان داشت: نقش اداره کل تبلیغات اسلامی یک نقش راهبریست و هدایت گروه‌های جهادی و ایجاد مشوق‌هایی برای آنهاست، وظیفه ما در مقابل گروه‌های جهادی که در زمینه‌های گوناگون تلاش می‌کنند این است که آنان را شناسایی و امکانات مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهیم و اگر لازم باشد می‌توانند از فضای اداری ما استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به محرومیت‌های استان، تصریح کرد: دو منطقه محروم در حال حاضر در سطح استان بیشتر قابل توجه است، بشاگرد دارای پیشینه طولانی و یک منطقه محروم است و با توجه به استعداد‌های فراوان نیرو‌های مکتبی آن، با نشاط هستند و در زمان طاغوت محرومیت به این شهرستان وارد و اداره تبلیغات اسلامی را در بشاگرد راه اندازی کردیم، چند بخش نیز صورت گرفته، ساخت زیر ساخت خانه‌های عالم مورد نیاز احداث کردیم و عالم نیز درآن خانه مستقر کردیم.

این مقام مسئول افزود: در برخی روستاها، خانه‌های قرآن برای آموزش و تفسیر قرآن کریم و در بشاگرد کانون فرهنگی تاسیس کردیم که جوانان آن را اداره می‌کنند؛ همچنین با امام جمعه این شهرستان مذاکراتی صورت گرفته است، در بحث فرهنگی نیاز جدی به استقرار بودجه احساس می‌شود.

وی با تاکید بر یکی از اقدامات مهم در رشد بشاگرد، اظهار کرد: راه اندازی و احداث دبیرستان علوم و معارف اسلامی در مرکز شهرستان بشاگرد به تصویب رسیده است و بازدید‌هایی هم از چگونگی اجرای این پروژه به عمل آمده است و رایزنی‌های بیشتر با مقامات مربوطه برای ساخت این مدرسه شبانه روزی در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان آسیب‌های موجود در جامعه، گفت: شرایط کشور به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، شرایط مناسبی نیست و شاهد آسیب‌های اجتماعی زیادی هستیم. اعتیاد، طلاق، فساد اخلاقی از مهم‌ترین این مشکلات هستند که با رشد آن‌ها در جامعه رو به رو هستیم. ضروری است که دستگاه فرهنگی با شتاب بیشتری در برنامه‌های خود تجدید نظر کند و بر اساس وضع موجود اولویت‌ها را برنامه ریزی کند.

انصاری راد بیان کرد: ما در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند صرفه جویی‌ها و آینده نگری دقیق هستیم، چله اول انقلاب را به صورت آزمون و خطا پشت سر گذاشتیم، گام دوم انقلاب اسلامی باید با برنامه و در جهت جذب نیرو‌های جهادی حرکت کنیم.

وی با اشاره به ملزومات تبلیغ دین، عنوان کرد: توسعه فرهنگی دینی و تبلیغی دارای لوازمی است، برای آنکه توسعه فرهنگی، دینی به طور مطلوب در گام دوم انقلاب رخ دهد، مستلزم چند پایه و اتفاق هستیم که یکی از آن‌ها نگاه جدی، جامع، درک صحیح و موثر است.

این مقام مسئول گفت: در کنار تبلیغ علما و متخصص دین، مردم در تبلیغ زیر ساختار‌ها و در امر به معروف و نهی از منکر کمک و در این مسیر حضور پیدا کنند؛ از تلاش‌ها و همکاری‌های خیران در پیشبرد این اهداف و ساخت مدارس و مساجد نباید غافل شد و ضروری است که در جذب این همکاری‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

انصاری راد با تاکید بر ظرفیت‌های فضای مجازی، اظهار کرد: با نگاهی به سخنان مقام معظم رهبری میتوان دریافت که فضای مجازی فرصت و امکان مناسبی در جهت رشد و توسعه فرهنگ و تبلیغات دینی است که نباید از آن غافل شد و لازم است که با توجه به نیاز‌ها در آن تولید محتوا کنیم که این موضوع همکاری و فعالیت روحانیون و فعالان جوان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار