مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

بنیان خانواده مهمترین جایگاه اجتماعی برای پرورش و خلق حماسه‌هاست

سردار «عباس یوسفی» گفت: بنیان خانواده مهمترین جایگاه اجتماعی برای پرورش و خلق حماسه‌ها است، چون اگر در طول 8 سال دفاع مقدس اساس خانواده‌های ایرانی مبتنی و ملتزم به معنویت و وطن‌پرستی و دشمن شناسی نبودند هرگز نتیجه مطلوبی که اتفاق افتاد به دست نمی‌آمد.
کد خبر: ۴۰۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ - 19July 2020

بنیان خانواده مهمترین جایگاه اجتماعی برای پرورش و خلق حماسه هاست

سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، به بررسی و تشریح برنامه‌ها و تقویم مناسبت‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بر اساس تقویم برنامه‌ریزی شده، این هفته به بهانه سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) متعلق به نقش خانواده ها در تداوم مقاومت و پایداری است.

وی افزود: در اکثر موارد پردازش به عرصه‌های مختلف دوران دفاع مقدس، بیشتر شاهد بررسی نقش افراد و یا اقشار بوده ایم و کمتر کسی به نقش اساسی و تاثیر‌گذار خانواده‌ها پرداخته است.

یوسفی گفت: بنیان خانواده مهمترین جایگاه اجتماعی برای پرورش و خلق حماسه‌هاست. اگر در طول 8 سال دفاع مقدس اساس خانواده‌های ایرانی مبتنی و ملتزم به معنویت و وطن‌پرستی و دشمن‌شناسی نبودند هرگز نتیجه مطلوبی که اتفاق افتاد به دست نمی آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان غیرت مردان و عفت زنان ایرانی را شاخص‌ترین امتیاز و تفاوت خانواده‌های ایرانی با تمام فرهنگ‌های دنیا دانست و افزود: پیوند آیین‌ها و سنت های اصیل ایرانی و الگو گرفتن از سبک زندگی اسلامی و تاصی گرفتن خانواده‌ها از شیوه زندگی انبیاء و به خصوص امام علی(ع) و بانو فاطمه زهرا(س) جوانان و فرزندان ایرانی را چنان پرورش داد که این نسل‌ها به بنیانگذاران جبهه‌های مقاومت و ایثار در جهان معرفی شده و نام شان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

وی ضمن تاکید بر پرداختن اصولی به بنیان خانواده‌ها و الگو گرفتن از مادران، همسران و دختران شهدا یادآور شد: درست است که به واسطه هجوم و تبلیغ فراوان و شیطانی دنیای استکبار و غرب تا حدودی سایه و سبک زندگی پوشالی ولی رنگین کمانی بدون هویت و اصالت غربی‌ها بر زندگی و خانواده ایرانی تاثیر گذاشته، اما ماهیت و ذات ایرانی، اسلامی خانواده‌ها اجازه نمی‌دهد که عفت و فرهنگ فاطمی و زینبی از چتر پوششی چادرهای بانوان و مادران و دختران این سرزمین رخت بربندد.

این مسئول متذکر شد: کمی به سن و سال جوانان دوران دفاع مقدس و هم اکنون به میانگین سنی شهدا و رزمندگان مدافع حرم که نگاه کنید متوجه می شوید که اساس خانواده ایرانی بر فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت بنا شده و بی‌شک تا یک خانواده شهید در این جغرافیا زندگی می‌کنند، دشمن بداند که جایی برای تضعیف و تغییر سبک زندگی و یا ریشه کنی بنیان اصیل و معنوی خانواده‌های ایرانی برایش میسر نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها