مسئول دبیرخانه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی خبر داد:

تصویب 66 عنوان برنامه در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان رضوی

سرهنگ شیخ گفت: در راستای پاسداشت حماسه دفاع مقدس 66 عنوان برنامه پیشنهادی دبیرخانه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بعد از تصویب در این ستاد جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی سطح استان ابلاغ شده است.
کد خبر: ۴۰۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ - 18July 2020

سرهنگ «سیدعلیرضا شیخ»، مسئول دبیرخانه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به اهمیت گرامیداشت این مناسبت ملی اظهار داشت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور مجاهدت، ایثارگری و تبلور همدلی، وحدت و از خودگذشتگی ملت ایران تحت زعامت و رهبری داهیانه بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی (ره) است.

وی افزود: به برکت مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای آن در دوران دفاع مقدس و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب امروز شاهد صلابت نظامی، علمی، فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

این مسئول گفت: بر همین اساس، بحمدالله ایران اسلامی به عنوان الگویی برای تمامی ملت‌های آزادی‌خواه جهان معرفی شده و امروز نسل جوان ما باید نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های این حماسه جاویدان شناخت جامعی پیدا کنند؛ لذا گرامیداشت و پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گامی به سوی تحقق این مهم است.

شیخ، شعار «ما قوی هستیم» را شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد و در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: در تاریخ 1398/12/19دستورالعمل چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ و این اداره در مورخ 1399/2/8 دستورالعمل فوق‌الذکر را به کلیه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان ابلاغ کرد و در همان تاریخ جلسه ستاد داخلی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور کلیه مدیران داخلی برگزار شد.

مسئول دبیرخانه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی همچنین افزود: نخستین جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و نیز جلسه کنگره 18 هزار شهید استان با حضور استاندار و سایر اعضا در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

وی در ادامه یادآور شد: دومین جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با موضوع سوم خرداد به ریاست حسن جعفری، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران و فرماندهان ارشد استان در تاریخ 1399/3/1 برگزار شد که در این نشست 66 عنوان برنامه پیشنهادی دبیرخانه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به تصویب این ستاد رسید و این برنامه‌های جهت اجرا به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد. سومین نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور معاون استاندار و سایر اعضا در تاریخ 1399/4/3در محل استانداری برگزار شد.

این مسئول در خصوص 66 عنوان برنامه ابلاغی به دستگاه­‌ها و روندی که این برنامه‌ها تا مرحله ابلاغ طی کردند، افزود: به محض وصول دستورالعمل ابلاغی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ این ابلاغیه از طریق استانداری نیز به همه دستگاه‌ها ارسال شد و اداره‌کل حفظ آثار استان نیز به عنوان دبیرخانه ستاد گرامیداشت ضمن تشکیل ستاد داخلی، اقدام به تشکیل جلسات تخصصی و کارگروهی و کمیته‌­های موضوعی در جهت تبیین و تدوین برنامه‌های پیشنهادی این اداره کرد. بعد از جلسات متعدد کارشناسی در حوزه­‌های مختلف، 66 برنامه احصا شد گه بعد از تصویب در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان این برنامه­‌ها به همراه بسته­‌های محتوایی در اختیار کلیه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت که تاکنون بازخورد بسیار مثبتی داشته است.

شیخ به همزمانی چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با کنگره 18000 شهید استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بر این اساس تلفیق و ترکیب برنامه­‌ها و نیز اثربخشی فعالیت­‌ها در حوزه ایثار، جهاد و شهادت مورد انتظار است. همچنین با توجه به اینکه در دستورالعمل مذکور برابر تقویم روزشمار، 43 عنوان برنامه لحاظ شده امید است اجرای مستمر و دقیق برنامه مذکور از سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر تا پایان سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن اشاره به بومی‌سازی دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ارسال آن به کلیه دستگاه‌ها از طریق استانداری و اداره‌کل حفظ آثار استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی در سطح استان ضمن اجرای دستورالعمل، بایستی عملکرد فعالیت خود را در دو نوبت به صورت شش ماهه اول و دوم سال تهیه و به دبیرخانه ستاد واقع در اداره‌کل حفظ آثار ارسال نمایند. مدیریت روابط عمومی و تبلیغات این اداره‌کل با شماره تلفن­‌های 09151058782 و 05138471737 و نمابر 05138440500 آماده ارتباط، همکاری و پاسخگویی در این خصوص خواهد بود.

وی همچنین در تشریح سایر اقدامات دبیرخانه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی ابراز داشت: تعداد 500 حلقه دی­وی­دی که حاوی محتواهایی در خصوص دفاع مقدس و شهدای استان است؛ تهیه، تدوین شده و در اختیار کلیه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است. تشکیل ستاد داخلی و برگزاری جلسات و پیگیری اقدامات از سوی مدیر‌کل حفظ آثار در سطح استان، برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان مشهد با موضوع سوم خرداد، هماهنگی با شهرداری مشهد و شهرستان‌های سطح استان در خصوص اجرای تبلیغات محیطی با استفاده از المان­‌ها، تلویزیون­‌های شهری، بیلبوردها و ظرفیت­‌های موجود با موضوع سوم خرداد از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان است.

شیخ بیان داشت: طی هماهنگی­‌های انجام گرفته با اداره‌کل راه و ترابری و برابر دستورالعمل ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد؛ ایجاد تبلیغات محیطی در مسیر راه‌های مواصلاتی بین شهری در سطح استان با موضوع سوم خرداد در دستور کار قرار گرفت. در کنار اقدامات فوق؛ برنامه­‌هایی نظیر تهیه و تدوین پیام‌های محتوایی و ارزشی، صدور بیانیه، طراحی پوستر و بنر با رویکرد دفاع مقدس و بارگزاری آن در پیام­‌رسان­‌های داخلی، مطالبه درج مطالب دفاع مقدس از طریق مطبوعات و خبرگزاری­‌ها در ایام سوم خرداد، برگزاری نشست تخصصی و خبری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور اصحاب رسانه به مناسبت سوم خرداد و بازدید خبرنگاران و تهیه گزارش از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و انعکاس آن در رسانه­‌ها، هماهنگی با صداوسیما در خصوص تولید ویژه برنامه‌های دفاع مقدس در قالب میزگرد با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، فیلم‌های مستند و سینمایی با موضوع سوم خرداد از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این دبیرخانه است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات از جمله یادواره‌های شهدا، برای رفع این خلاء تصاویر و زندگینامه شهدای استان تهیه و  در فضای مجازی در حال منتشر است.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مورد نحوه همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و دفاتر نمایندگی اداره‌کل حفظ آثار در سطح شهرستان­‌ها اظهار داشت: دستگاه اجرایی استان ضمن اجرای دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد، برنامه‌­های پیشنهادی خود را ارسال کرده‌اند که این برنامه­‌ها مورد ارزیابی واقع می­‌شود تا به نحوی مناسب در طول سال اجرا شود. در همین رابطه، برنامه­‌های مذکور به کلیه شهرستان‌ها ابلاغ و جلساتی با حضور مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار در برخی شهرستان‌ها برگزار شده است. در همین راستا، سومین جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در تاریخ 1399/4/3 به صورت ویدئوکنفرانس با حضور تمامی فرمانداران و مسئولین دفاتر نمایندگان حفظ آثار در استانداری برگزار شد که در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان و دفاتر نمایندگی حفظ آثار در برخی از شهرستان‌ها توسط مسئولین ارائه شد.

وی در ادامه در مورد تفاوت برنامه‌­های گرامیداشت دفاع مقدس در سال جاری نسبت به برنامه­‌های مشابه در سال‌های قبل یادآور شد: در سال­‌های گذشته برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس مختص به سوم خرداد و هفته دفاع مقدس بود و اجرای تمام برنامه‌ها در این دو مناسبت متمرکز شده بود، اما امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌ها در قالب43 هفته، از سوم خرداد تا پایان سال طراحی و  برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست. دبیرخانه نیز به صورت مستمر در حال پیگیری روند اجرای برنامه­ها و دریافت برنامه­‌های دستگاه‌ها است. ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان ضمن برگزاری سه نشست و تشکیل کمیته­‌های تخصصی، نسبت به دریافت برنامه­‌های پیشنهادی 35 دستگاه با 677 عنوان برنامه اقدام کرده است.

شیخ در پایان در مورد خلاقیت و ابتکارات صورت گرفته در برنامه­‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و عدم برگزاری اجتماعات و برنامه‌­های گروهی، استفاده از ظرفیت‌هایی چون فضای مجازی و نیز تبلیغات میدانی و محیطی از برنامه‌های مبتکرانه‌ای است که در دستور کار دستگاه‌­ها، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد در سطح استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار