یادداشت/ رسول حسنی

قوه قضائیه بدهکار هیچ‌کس نیست

قوه قضائیه از ارکان مهم جمهوری اسلامی ایران است که بنا به وظیفه ذاتی‌اش هرکس را که لازم باشد، مورد سؤال قرار می‌دهد و هرکسی هم نمی‌تواند عملکرد این نهاد را مورد سوال قرار دهد؛ چرا که قوه قضائیه بدهکار کسی نیست و نخواهد بود.
کد خبر: ۴۰۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳ - 20July 2020

قوه قضائیه بدهکار هیچ‌کس نیستگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌ـ رسول حسنی؛ قوه قضائیه یکی از مهم‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است که به دلیل ماهیت و کارکردی که دارد، باید حامی مردم باشد و در این حمایت کردن نه با کسی مماشات می‌کند و نه بدهکار کسی است. این نهاد مهم و انقلابی تنها پاسخ‌گوی قاطبه مردمی است که ملجأ و پناهی جز قوه قضائیه ندارند؛ لذا اقتدار قوه قضائیه اگر بازیچه عده‌ای روشنفکرمآب باشد، پس چه فرقی میان جمهوری اسلامی و حکومت امپریالیستی آمریکا وجود دارد.

همه آن کسانی که با پول مالیات مردم به نوایی رسیده‌اند و حالا شده‌اند ستاره سینما، چهره، سلبریتی و... باید بدانند بسیاری از مشکلات امروز مردم نتیجه هوچی‌گری‌ها و پروپاگاندای شهرت آن‌هاست و اگر قرار است کسی پاسخ‌گو باشد، هنرمندان روشنفکرنما هستند نه قوه قضائیه.

اگر مدیران و مسئولان قوه قضائیه کسی را پای میز محاکمه می‌کشانند و او را مورد سؤال قرار می‌دهند و یا مجرمان و معاندان مردم را محاکمه می‌کنند به وظیفه ذاتی خود عمل کرده‌اند و اگر غیر از این باشد باید معترض بود. در این روزهایی که حکم اعدام سه نفر از اغتشاشگران اعلام شده برخی از سلبریتی‌ها به میدان آمده‌اند تا با هشتک «نه به اعدام» با بی‌اعتبار کردن قوه قضائیه اصل نظام را زیر سؤال ببرند.

این سلبریتی‎هایی که با سلاح فضای مجازی و شهرت پوشالی خود پست‌های مشعشعانه خود را منتشر می‌کنند، خواسته و یا ناخواسته سربازان بیگانه شده‌اند. این سلبریتی‌های وطنی در واقع دشمن مردم هستند که با آنارشیست بازی‌های خود باعث می‌شوند آب را گل‌آلود و مردم را از اصل ماجرا غافل کنند.

بازیگرانی که دائم سینه چاک می‌دهند که هرکسی حق ورود به دنیای ما را ندارد، دائم از تخصصی بودن حرفه بازیگری می‌گویند و از اینکه کسی با رانت و پول جلوی دوربین برود عصبی می‌شوند، اما همین جماعت رجاله با وقاحت تمام در هر موضوعی که منافعشان طلب کند، ورود می‌کنند تا از اربابان بیگانه خود مزدی دریافت کنند.

گویا حوزه قضاوت، دین، سیاست، مباحث نظامی و... در تخصص سلبریتی‌هاست که به خود اجازه اظهار نظر می‌دهند. امروز قوه قضائیه وظیفه خطیری بر عهده دارد و در حال اثبات این جمله امام راحل است که «ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم». در جمهوری اسلامی ایران هیچ‌ فردی مصون از این نیست که مورد قضاوت و سؤال قرار نگیرد و طبعاً چنین امری فقط در صلاحیت قوه قضائیه خواهد بود و هیچ‌کس نیز نمی‌تواند به میل و سلیقه شخصی عملکرد این نهاد را مورد نقد قرار دهد.

کسانی که قوه قضائیه را زیر سؤال می‌برند و به هر وسیله به ساحت آن حمله می‌کنند از آن واهمه دارند که خود نیز روزی پای میز محاکمه بروند و پاسخ‌گوی عملکرد خود در جریان اغتشاشات باشند. برخی از همین سلبریتی‌ها بودند که با حمایت از سران فتنه مختصر اعتراضی که به نتیجه انتخابات شده بود را تبدیل به اغتشاشی بزرگ کردند.

رسانه ملی نیز در این وضعیت وظیفه خطیری بر عهده دارد. صداوسیما به‌عنوان گسترده‌ترین رسانه کشور باید در کنار قوه قضائیه قرار بگیرد و با انعکاس خدمات این قوه ارزشمند در جهت تنویر افکار عمومی تلاش کند. مسلم است این امر مهم نباید تنها به انتشار اخبار و گزارش محدود شود. ساخت فیلم مستند، تله‌فیلم و سریال‌های تلویزیونی می‌تواند چهره حقیقی قوه قضائیه را که نماد رأفت و اقتدار نظام است، به عموم مردم بشناساند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار