هنیه: نزدیکی فتح و حماس رژیم صهیونیستی را نگران کرده است

رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه سیاست برخی رژیم‌های عربی برای به حاشیه کشاندن مسئله فلسطین را شکست خورده خواند و گفت که رژیم صهیونیستی از همکاری فتح و حماس برای تقویت مقاومت نگران است.
کد خبر: ۴۰۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ - 19July 2020

هنیه: نزدیکی فتح و حماس رژیم صهیونیستی را نگران کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تماس‌های مستقیم میان حماس و فتح بدون میانجی‌گری خارجی خبر داد و گفت نزدیکی میان این دو جنبش اسرائیل را نگران کرده و روی آن به طور جدی حساب می‌کند.

براساس گزارش پایگاه خبری المنار، هنیه گزینه مقاومت و مبارزه مسلحانه را همچنان گزینه راهبردی نزد حماس خواند و گفت: «برخی تلاش می‌کنند با صدمه زدن به آرمان‌های فلسطینی، نزدیکی و سازش خود با اسرائیل را توجیه کنند، اما سیاست به حاشیه راندن مسئله فلسطین هرگز موفق نخواهد بود و امیدواریم که همه به موضع دیرینه خود در حمایت از فلسطین بازگردند».

رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با روزنامه نگاران قطری در دوحه چالش‌های پیش روی مسئله فلسطین را خطرناک‌ترین در نوع خود خواند و گفت: «در حال حاضر برای ساماندهی بیت فلسطین و ساختن آن بر اساس ارکانی درست و سالم که متمرکز بر اصول مسئله فلسطین است، تلاش می‌شود؛ زیرا این قضیه مهم‌ترین عامل رویارویی با اسرائیل است، زیرا اگر فلسطینی‌ها موضع یکپارچه‌ای داشته باشند، ما می‌توانیم طرح الحاق و معامله قرن را ناکام گذاریم».

هنیه گفت: «بررسی مجدد پروژه ملی فلسطین سه رکن دارد نخست توافق بر سر اصول ملی، دوم توافق بر سر مرجعیت رهبری ملت فلسطین که می‌دانیم این مرجعیت در داخل و خارج فلسطین سازمان آزادی‌بخش است، و سوم توافق بر سر راهبرد مبارزاتی است که خواه دیپلماتیک یا نظامی باشد».

رئیس دفتر سیاسی حماس اولویت فعلی فلسطینی‌ها را در دستیابی به توافق درباره چگونگی مقابله با طرح الحاق و معامله قرن دانست و گفت: «دیگر اولویت‌های ما ساماندهی روابط با عمق کشورهای عربی و اسلامی است این قضیه به دو دلیل از اهمیت برخوردار است، زیرا مسئله فلسطین بعد عربی اسلامی دارد و دوم اینکه پیامدهای این نقشه های اسرائیل همه منطقه را در برمی‌گیرد».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها